Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå fått moddet mer med vannpumpe slik at den ikke er i drift og fåttmontert el.vannpumpe ,samt nye el.vifter 12" str ,nytt servo opplegg er på plass og ny dobbel 16 rader bensinkjøler /m vifte er montert

Vi venter på ny fjærer som er stvere en det vi har hatt + slicks :wink:

Så vi håper å få testet på gatebil 5-7 sep

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvilket merke er den el-vannpumpen dere brukte?

Var og så på bilen din på rudskogen i juli. Men det var ingen som var der borte akkurat da virka det som.. Uansett fin bil :wink:

• 1 month later...
Skrevet

Motoren er levert til motorteknik for ompakking og kontroll,Turboen er også levert til GIK turbo for en liten service og nytt eksoshus

Bilen skal også få ny girkasse samt bli bremset på nytt med ny fuel type+++

Skrevet

Hadde forut for dette tenkt å titte på hvordan det stod til med motoren innvendig før 2009 sessongen

Men fikk en liten anelse at noe var på fære,tenkte på rådebank...

Bestemte meg for å levere motoren til motorteknikk i oslo .

Vi fikk åpnet motoren å det var et trist syn Da hadde drevet til olje pumpa skrudd seg løs noe som pleier å bli sveiset, dette resulterte i skade på blokk,stempler,råder,topp+++det skulle jo ikke ha skjedd + at blokk var borret for trangt .Har totalt brukt opp 370l racefuel i år å det er det motoren har gått ,lattelig dårlig greier .PPf i sverige kunne ikke skjønne at det var mulig...det måtte være det første tilfellet bla bla bla..

Motorteknikk tryller slik at vi er snart på plass igjenn da med ny tørsump smøring ( det har ikke vært det tidligere),nye kammer+,stempler+++

Så vi er vel snart opp å går igjenn

Turboen er hos GIK turbo der den får litt pleie + at vi har gått ned fra 134 hus til 106 ( kjempe service ) samt at vi monterer nye kammer og bedre innstillinger slik at vi kan begynne litt tidligere å vi ønsker oss litt mer turtall...

Skrevet

Har også sveiset om eksos anlegget slik at det nå er kun 1 stk 3,5"på hverside som stikker ut ,det ble også en bedre "lyd" ikke så flærete ++

det dro nok også støyen en god del ned

med nye kamprofiler ++++og litt mer turtall en i år (7500rpm) så synger nok BMW motoren godt igjenn

Skrevet

Noen som har en "hel" inngående aksel til girkasse 6 trins m3 e 36 liggende fra en def girkasse el.? til salgs ??????

Takk :wink:

Skrevet

Gleder meg til å se denne i aksjon live neste, siden jeg ikke fikk sett den i år.

Btw, mener jeg så den elektrikker tralla di på robsrud her om dagen. Er viktig med en burger der i blandt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...