Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ruud: Må bare meddele at jeg får vondt av å se motordelene dine. Har du noe bremsepapirer å legge ut eller?

Jeg har kjørt opp mye mer enn 370 liter e85 i sommer og dratt 7500 og mutteren min har ikke løsnet på 3literen min. Jeg gjør om noe på motoren min og bremser på nytt i vinter. Da skal mutteren sveises....

Har sendt deg mail om vanos block off platene uten å få svar. De er ferdige nå!

• Svar 377
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ruud: Må bare meddele at jeg får vondt av å se motordelene dine. Har du noe bremsepapirer å legge ut eller?

Jeg har kjørt opp mye mer enn 370 liter e85 i sommer og dratt 7500 og mutteren min har ikke løsnet på 3literen min. Jeg gjør om noe på motoren min og bremser på nytt i vinter. Da skal mutteren sveises....

Har sendt deg mail om vanos block off platene uten å få svar. De er ferdige nå!

har ikke fått mail .....ruud@elektrikergruppen.no

kan vi ikke ta alt der med pris+++++

papir1.JPG

2.JPG

Skrevet

Vi gjør om del vi også ,med nye kamtider ++,Tørsump, Ny girkasse, Diff, el servo, Nytt eksoshus ned fra 134 hus til 106 ++,nye dyser1640ccm, e85 ++

Så tror de omgjøringene skal gjøre underverker :D

Skrevet
Har du ikke oljetrykksmåler?

Greit nok det var både trykk å lampe ,men det er jo mengde olje som har manglet på kort tid som har gjort de store skadene

Og at motoren er trangt borret

md_270.jpg

md_274.jpg

md_265.jpg

Skrevet

Vi har i år ikke kjørt på fult trykk 1,1bar ,men fikk testet litt på siste treff (rudskogen) før inngående aksel røyk av etter 2 runder, da var vi oppe i 1,7 bar slik den kan kjøre på

Skrevet

Mutteren sitter jo fortsatt på - har splinesen inni der blitt rundet?

Har hørt om flere hvor denne mutteren har løsnet og da ha oljetrykket falt umiddelbart - om man er rask nok til å slå av motoren så har de som regel klart seg.

For trange sylindere er derimot totalt utilgivbart. Skulle tro sånt ble trippelsjekket under montering.

Har stemplene nøpet i hele sylinderen eller bare visse steder?

Skrevet
Mutteren sitter jo fortsatt på - har splinesen inni der blitt rundet?

Har hørt om flere hvor denne mutteren har løsnet og da ha oljetrykket falt umiddelbart - om man er rask nok til å slå av motoren så har de som regel klart seg.

For trange sylindere er derimot totalt utilgivbart. Skulle tro sånt ble trippelsjekket under montering.

Har stemplene nøpet i hele sylinderen eller bare visse steder?

Bolten har skrudd seg ut å drevet fulgt etter å dratt av kilen slik at drevet spinner runt på akslen ,stemplene har tatt hele sylynderveggen topp til bunn på alle sylÿndrene

bilde av lager som har gått rundt i rådene

md_269.jpg

md_260.jpg

veiva så slik ut :

md_267.jpg

md_271.jpg

md_263.jpg

Skrevet
Ok, mener du satt bort bygging av motoren - får du dekket noe av de?

PPF var ikke intr i å ordne opp i dette ...bla bla bla ,jeg mener fult ut at dette burde ha fungert lenger en det jeg har brukt det til ,men jeg skal ALDRIG bruke de i gjenn !!!!!!!

Når de anbefaller andre å sveise bolten mot drevet å så har de ikke gjort dette med min +++ så synnes jeg de burde ha tatt et mer ansvar en å si at det var beklagelig når de har fått full dokumentasjon og at motoren har gått så lite som den har.Den ble bygd for 1100hk så marginene burde jo ikke være oppbrukt og turtallsperra er på 7500rpm vi har totalt brukt 370l fuel ink bremsebenken .skjønner også at det er en race motor og ingen garanti mm ,men her har DE gjort en feil :wink:

Skrevet

motorene våre er/var veldig like på papiret hvetrfall.

viser seg det på bremsepapiret at 1.34 hus er alt for stort. jeg har kjørt 1.15 og har lust til å prøve 1.00 hus men jeg får se.

Du har jo noe mer volum så 1.06 kan nok bli bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...