Gå til innhold

E30 ombygging m50b25


Foss
 Share

Anbefalte innlegg

Heihei, ny her på forumet ja!

kjøpte netopp min andre bmw (86mod. 320i) med 250k på kilometerstanden....!

dette er jo en grei nok bil, men siden den siste jeg hadde var en 92mod 320 ble det liksom et lite hopp ned på stigen (motor sett hvertfall).(E30 er forresten NYDELIGE biler)

derfor har jeg lyst til å skaffe meg en m50b25 motor, antakeligvis motorombygningskit fra koed.dk!

det skal vel ikke være bruk for så masse ombygging motor og drivlinje sett, men d blir vel litt verre med bremser og styrken i karosseriet?

er det nok og montere e30 325 bremser? og er det bare bak det trengs og skiftes? hadde også vore flott om noen visste akkuratt hvilke deler som trengs og byttes!

snakkte også med biltilsynet i dag, de mente at jeg måtte få en liste fra BMW Norge over hva som måtte byttes for og få en godkjent ombygning, BMW Norge ville ikke gi ut noen lister på det lengre, hadde visst nok å styre på med eller noe i den duren! så da vet jeg ikke hvordan det blir jort? blir vel masse papirarbeid?

han ene jeg snakkte med, mente også på at d kansje måttes forsterkes litt i karosseriet?

syns også den facelift fronten er litt finere å se til, så har forstått at det skal gå an og bytte frontplaten med facelift modellen?

sikkert masse lure spørsmål her, er ikke greit å vær nybegynner :P

hehe dette blir jort på lærlinglønn forresten så det blir litt etter hvert framover!! :P

takker for svar ja....

dsc00518iu2.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har du det ja hehe:)

joda bilen er grei den, verste med den er igrunn noe rust i hjulbuer bak, pluss litt i kanalene! men har jo litt oppussingsplaner, kommer bare ikke til og gå så fort siden jeg har denne superlønna hehe, får jobbe litt overtid!!

åsså har den jo rulla 250k da.

liker ikke helt det der le-jetronic systemet heller, kaldstartventilen min sto jo gadd så det koster jo en tusenlapp bare på d...!

satser på motorfestene føller med på det kittet, kjenner det klør i fingrene!

men trodde jeg måtte skifte litt bremser, i hvertfall bakbremsene siden jeg har trommelbremser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har du det ja hehe:)

joda bilen er grei den, verste med den er igrunn noe rust i hjulbuer bak, pluss litt i kanalene! men har jo litt oppussingsplaner, kommer bare ikke til og gå så fort siden jeg har denne superlønna hehe, får jobbe litt overtid!!

åsså har den jo rulla 250k da.

liker ikke helt det der le-jetronic systemet heller, kaldstartventilen min sto jo gadd så det koster jo en tusenlapp bare på d...!

satser på motorfestene føller med på det kittet, kjenner det klør i fingrene!

men trodde jeg måtte skifte litt bremser, i hvertfall bakbremsene siden jeg har trommelbremser?

Nye bærearmer bak med skivebremser. Da må du også skifte håndbrekkwire. For å få motoren til å gå må du ha IX bremsekraftforsterker, eller kjøre uten. Du må også flytte om på ledninger i motorkontakten din. Sjekk Haynesbøkene for koblingskjemaer. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert!

sto at det følgte med bremsekraftforsterker ombygningskit! ikke godt å si ka så følger med da! finner ut d.. blir vel ikke aktuelt å kjøre uten nei hehe

får finne tak i noen bærearmer og litt slikt eg da!

har god tid så!

takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på koed at det følger med ombygningskit til bremsekraftforsterker, men dette fikk ikke jeg med! Den gang jeg bestilte stod det også at det fulgte med elektrisk kjølevifte, men heller ikke dettte følgte med så ring å hør! Rart de ikke har fjernet det ennå.

Koblingsskjema til kontakta finner du bl.a her:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=300839

Eller her:

http://www.bmwe30.dk/e30/M50ombygning/m50.htm

Ellers så kan du bare ta en titt på prosjekt linken min i signaturen så finner du nok ut det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro prosjekt! Et M50B25 bytte bør kunne gå rimelig greit uten de altfor store utfordringene, skal vi tro div andre som har bygget om.

Angående godkjenning så kan jeg si at Ole M og Harald Thorrud på BMWCCN.no forumet har fått klarsignal på sine M50 i E30 ombygginger. Ta kontakt med de. Det ligger diverse tråder ute på CCN forumet der de legger ut om prosessen, kopi av søknadene og ankesøknad + div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på koed at det følger med ombygningskit til bremsekraftforsterker, men dette fikk ikke jeg med! Den gang jeg bestilte stod det også at det fulgte med elektrisk kjølevifte, men heller ikke dettte følgte med så ring å hør! Rart de ikke har fjernet det ennå.

Koblingsskjema til kontakta finner du bl.a her:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=300839

Eller her:

http://www.bmwe30.dk/e30/M50ombygning/m50.htm

Ellers så kan du bare ta en titt på prosjekt linken min i signaturen så finner du nok ut det meste Wink

ok! alltid greit med litt koblingsskjema å koble etter, takk for det!

får nok ringe å høre hva som følger med ja, bestillte du derifra da?

syns å ha lest i tråden din at du kjøpte motor fra en vraka bmw?

forresten strøken bil du har sett i sammen, gratulerer med den!

Platepratar: havna vel på ca 20k i følge http://chrzz.no/koed.dk-kalkulator/ hehe...

oddis: flott! da kan jeg prøve å se litt på de jeg da! allti kjekt me fasit hehe :)

viktig å ta for deg litt resarch før man begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Prosjektet blir avblåst!

Kommer tilbake med en facelift modell en gang får jeg håpe!

Tror bare jeg bruker denne bilen til bruksbil, hadde gått for mye penger på og få den slik som tenkt!

men takk for de som kom med tips og triks hehe

hadde skikkeli lyst på dette prosjektet men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet blir avblåst!

Kommer tilbake med en facelift modell en gang får jeg håpe!

Tror bare jeg bruker denne bilen til bruksbil, hadde gått for mye penger på og få den slik som tenkt!

men takk for de som kom med tips og triks hehe

hadde skikkeli lyst på dette prosjektet men...

Så hvorfor ikke gjøre det? Penger finnes det mer av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...