Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve meg på trimming av en M20B25 motor uten turbo i vinter.

Er det noe som har prøvd å bygge om disse motorene til høykomp.

Blokka skal til overhaling, med bytte av råder stempler å lager.

Smidde råder å stempler, men hva slags lager anbefales.

Og hvor høy komp. kan disse motorene klare?

Toppen blir vel et kapittel for seg selv,Med bytte av kam, ventiler å fjærer++++

Kom med forslag og innsigelser...

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Slik jeg ser det er det bortkastede penger å bytte til H-råder på en NA-m20b25. Om det er pga turtallet så ville jeg heller satt i 130mm råder og kjøpt smidde stempler med kompresjonshøyde tilpasset de kortere rådene. Da har du en rådegeometri som er mer egnet for høyt turtall.

Originale BMW-råder er faktisk ganske sterke originalt.

Skrevet

Takker for tipsene, men 130mm råder kommer fra hvilken motor?

Hadde tenkt meg turtall ja, så får tro orginale lager holder da.

Motoren skal iallefall bygges for moro...

Flere forslag mottas med takk!!!!!

Har bygd Ford, Opel og Volvo, men er den første BMW`EN, Og den er jo rå i utgangspunktet...det kan bli bra.

Skrevet
Takker for tipsene, men 130mm råder kommer fra hvilken motor?

M20B20/23 :wink:

Skrevet

Hva med å bygge motoren jeg satte sammen på pc'en en kveld jeg kjeda meg litt?

BMW M20 2,7l

Blokk:

- Borre og hone blokka (Oslo Sylinder Service)

- Legge pianotråd rundt sylindra (Oslo Sylinder Service)

- Balansert smidd diesel/eta veiv

- Høykomp stempler fra JE. 12,0:1 i komp

- Smidde eagle råder (www.pure-pf.com)

Topp:

- 304 grader Schrick kamaksel (www.koed.dk)

- Racingventilfjærer og alu retainers (www.pure-pf.com)

- Billettfreste ventilløftere (www.pure-pf.com)

- Sende topp til EBB for proff-porting samt sveising av vannkanaler

Innsug:

- Individuelle gasspjeld fra Dbilas (www.koed.dk)

Eksos:

- Grenrør og X-rør (www.koed.dk)

Motorstyring:

- Autronic SM4 datasprut

- Orginal tenning

Diverse:

- ARP rammelagerbolter og topplokksbolter (www.pure-pf.com)

- Generell overhaling med oljepumpe, veiv, rådelager osv.

Skrevet

Dette så bare litt heftig ut, skal garantert skrive ned den lista.

Hadde tenkt meg toppen omtrent som du beskriver den, men hadde ikke det med dieselveiva i tankene en gang.

Satte litt griller i hue på meg nå "ivrig nå gitt!!!"

Burde vel levere no hester dette?

Skrevet
Dette så bare litt heftig ut, skal garantert skrive ned den lista.

Hadde tenkt meg toppen omtrent som du beskriver den, men hadde ikke det med dieselveiva i tankene en gang.

Satte litt griller i hue på meg nå "ivrig nå gitt!!!"

Burde vel levere no hester dette?

Ja, det der bør funke! Kan varve 9000 rpm også, men da varer nok ikke veiv og rådelager noe særlig mer enn en sesong(tror jeg), men er man glad i å skru er jo det null problem!

Men husk at en slik motor jeg beskrev topper 100.000 i reine butikkpriser

Skrevet

Dyrt er det, men alt som er moro koster jo penger.

Blir nok å prøve å holde kostnadene noe lavere en det, men ingenting er umulig-det tar bare litt lenger tid.

Skrevet
Dyrt er det, men alt som er moro koster jo penger.

Blir nok å prøve å holde kostnadene noe lavere en det, men ingenting er umulig-det tar bare litt lenger tid.

Jepp! Og penger finnes det alltid mer av

Skrevet

Skal bli artig å se hvordan det hele utvikler seg utover vinteren.

Satser på gatebil til våren.

Til og med kona er ivrig på det..... :D

Hadde jeg visst åssen jeg legger til bilder, skulle jeg lagt noen av prosjektet mitt....

Skrevet
Skal bli artig å se hvordan det hele utvikler seg utover vinteren.

Satser på gatebil til våren.

Til og med kona er ivrig på det..... :D

Hadde jeg visst åssen jeg legger til bilder, skulle jeg lagt noen av prosjektet mitt....

www.photobucket.com

Last opp bilder fra pc'en din der, også kopierer du img linken inn her!

Artig at noen skal til med noe annet enn turbo for en gangs skyld

Skrevet

Takk for tipset! :D

Artig med noe annet en turbo ja. Har hatt min andel av turbobiler, men ingenting slår lyden av ekte hk. Har aldri prøvd på BMW men er helt rått når du hører motoren suger luft. F.eks Opel Ascona og Ford Escort

motorer bygd på gamlemåten.

Men turbo er ikke å forakte det heller,går fælt det!!!! Men vil prøve uten først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...