bayer325 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Skal prøve meg på trimming av en M20B25 motor uten turbo i vinter. Er det noe som har prøvd å bygge om disse motorene til høykomp. Blokka skal til overhaling, med bytte av råder stempler å lager. Smidde råder å stempler, men hva slags lager anbefales. Og hvor høy komp. kan disse motorene klare? Toppen blir vel et kapittel for seg selv,Med bytte av kam, ventiler å fjærer++++ Kom med forslag og innsigelser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Slik jeg ser det er det bortkastede penger å bytte til H-råder på en NA-m20b25. Om det er pga turtallet så ville jeg heller satt i 130mm råder og kjøpt smidde stempler med kompresjonshøyde tilpasset de kortere rådene. Da har du en rådegeometri som er mer egnet for høyt turtall. Originale BMW-råder er faktisk ganske sterke originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Bruk orginale lager, de er oxo veldig slitesterke orginalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayer325 Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Takker for tipsene, men 130mm råder kommer fra hvilken motor? Hadde tenkt meg turtall ja, så får tro orginale lager holder da. Motoren skal iallefall bygges for moro... Flere forslag mottas med takk!!!!! Har bygd Ford, Opel og Volvo, men er den første BMW`EN, Og den er jo rå i utgangspunktet...det kan bli bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Takker for tipsene, men 130mm råder kommer fra hvilken motor? M20B20/23 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Hva med å bygge motoren jeg satte sammen på pc'en en kveld jeg kjeda meg litt? BMW M20 2,7l Blokk: - Borre og hone blokka (Oslo Sylinder Service) - Legge pianotråd rundt sylindra (Oslo Sylinder Service) - Balansert smidd diesel/eta veiv - Høykomp stempler fra JE. 12,0:1 i komp - Smidde eagle råder (www.pure-pf.com) Topp: - 304 grader Schrick kamaksel (www.koed.dk) - Racingventilfjærer og alu retainers (www.pure-pf.com) - Billettfreste ventilløftere (www.pure-pf.com) - Sende topp til EBB for proff-porting samt sveising av vannkanaler Innsug: - Individuelle gasspjeld fra Dbilas (www.koed.dk) Eksos: - Grenrør og X-rør (www.koed.dk) Motorstyring: - Autronic SM4 datasprut - Orginal tenning Diverse: - ARP rammelagerbolter og topplokksbolter (www.pure-pf.com) - Generell overhaling med oljepumpe, veiv, rådelager osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayer325 Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Dette så bare litt heftig ut, skal garantert skrive ned den lista. Hadde tenkt meg toppen omtrent som du beskriver den, men hadde ikke det med dieselveiva i tankene en gang. Satte litt griller i hue på meg nå "ivrig nå gitt!!!" Burde vel levere no hester dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Dette så bare litt heftig ut, skal garantert skrive ned den lista.Hadde tenkt meg toppen omtrent som du beskriver den, men hadde ikke det med dieselveiva i tankene en gang. Satte litt griller i hue på meg nå "ivrig nå gitt!!!" Burde vel levere no hester dette? Ja, det der bør funke! Kan varve 9000 rpm også, men da varer nok ikke veiv og rådelager noe særlig mer enn en sesong(tror jeg), men er man glad i å skru er jo det null problem! Men husk at en slik motor jeg beskrev topper 100.000 i reine butikkpriser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayer325 Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Dyrt er det, men alt som er moro koster jo penger. Blir nok å prøve å holde kostnadene noe lavere en det, men ingenting er umulig-det tar bare litt lenger tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Dyrt er det, men alt som er moro koster jo penger.Blir nok å prøve å holde kostnadene noe lavere en det, men ingenting er umulig-det tar bare litt lenger tid. Jepp! Og penger finnes det alltid mer av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayer325 Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Skal bli artig å se hvordan det hele utvikler seg utover vinteren. Satser på gatebil til våren. Til og med kona er ivrig på det..... Hadde jeg visst åssen jeg legger til bilder, skulle jeg lagt noen av prosjektet mitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Skal bli artig å se hvordan det hele utvikler seg utover vinteren.Satser på gatebil til våren. Til og med kona er ivrig på det..... Hadde jeg visst åssen jeg legger til bilder, skulle jeg lagt noen av prosjektet mitt.... www.photobucket.com Last opp bilder fra pc'en din der, også kopierer du img linken inn her! Artig at noen skal til med noe annet enn turbo for en gangs skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Takk for tipset! Artig med noe annet en turbo ja. Har hatt min andel av turbobiler, men ingenting slår lyden av ekte hk. Har aldri prøvd på BMW men er helt rått når du hører motoren suger luft. F.eks Opel Ascona og Ford Escort motorer bygd på gamlemåten. Men turbo er ikke å forakte det heller,går fælt det!!!! Men vil prøve uten først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Her er bilen som skal bygges i vinter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 Fin bil Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå