S3TR Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Hei! Jeg ville valgt ett bedre utgangspunkt for motoren om jeg først skulle bruke store penger på NA trim. En M20 er jo en gammel konstruksjon, 12 V, registerreim og fordeler tenning er vel det værste med denne motoren. En M50B25 får du sikkert mer ut av for like mye peng
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2006 Har nok vært inne på tanken med å bruke en annen motor, men en får jo begynne et sted. Og motoren jeg har er i utgangspunktet bra. Skulle vel kanskje bare overhalt den, og hatt som en reserve. Kjekt å ha. M50B25, er det motoren som sitter i E36? Og hvis jeg skulle bytte motor, kunne jeg vel gått for en 530 eller 35 motor hvis de får plass? Som sagt, åpen for ideer. Skal ikke begynne før snøen har lagt seg, må passe på nå å få slitt ut det som er igjen av sesongens sommerdekk!!!
Bimmerlars Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 bayer325 skrev: Har nok vært inne på tanken med å bruke en annen motor, men en får jo begynne et sted. Og motoren jeg har er i utgangspunktet bra.Skulle vel kanskje bare overhalt den, og hatt som en reserve. Kjekt å ha. M50B25, er det motoren som sitter i E36? Og hvis jeg skulle bytte motor, kunne jeg vel gått for en 530 eller 35 motor hvis de får plass? Som sagt, åpen for ideer. Skal ikke begynne før snøen har lagt seg, må passe på nå å få slitt ut det som er igjen av sesongens sommerdekk!!! M30B35 får fint plass i en E30, trangt blir det, men det går. M50B25 er jo også en kurrant motor, men er det ikke litt dårlig tilgang på NA trim til disse motorene?
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2006 Det jeg er redd for å ja, blir jo litt oldschool trimming dette her da. Er fra generasjonen før turbo ble skikkelig på moten jeg vettu. Hadde min første trimmede bil i 92- jeg, en Opel ascona B med 1.9s motor. Høvla og portet topp, stor weber gasser, kvasskam og grenrør. Den gikk bra den.(Gti killer den gangen) Og motoren holdt den, med unntak av noen toppakninger da og ei girkasse. Men tror ikke det er no problem på BMW en,Og det er jo litt mer tilgang på deler å maskinering av motor nå i dag.
S3TR Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Bimmerlars skrev: M50B25 er jo også en kurrant motor, men er det ikke litt dårlig tilgang på NA trim til disse motorene? Jeg tror du vil finne like mye komponenter til M50 som til M20. Ser en for eksempel her får en også litt inntrykk av hva sånnt koster. S50 fra E36 M3 gir vel kanskje mest effekt per krone i original stand Edit: Her er en S54 fra E46 med full pakke som stroker kit, tørrsump ++ "We have built the S54 for a variety of racing series, including Grand Am and BMW Club Racing. The engine pictured produced 435HP @ 7980 RPM and produced a peak of 325 Ft/Lb Torque @ 6000 RPM. Torque was at a minimum of 310 Ft/LB from 3800 RPM to 7700 RPM."
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2006 Takker for linken, men S50 motorer vokser jo ikke på trær akkurat, og en slik motor er vel i utgangspunktet rå nok. Prisen på en slik en er vel heller ikke akkurat lav vil jeg tro, men ideen er jo heftig da. Hvor mye hk er det org. i S50 da? "Går en i området her, høres nesten ut som en motorsykkel når den blir kjørt hardt. HEFTIG LYD "
S3TR Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 S50B30 286hk Euro Spec S50B32 321hk Euro Spec S54B32 343hk
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2006 Ja da blir det surfing på nettet igjen da, alle ideer må jo sjekkes. Disse motorene har jo en utgangs effekt på omtrent det jeg hadde tenkt å ende på. Spørsmålet er vel pris å tilgang på motor, må vel kanskje hente en slik fra EU tenker jeg.
S3TR Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Der er temmelig sikkert at å trylle frem 286NA hk i en M20B25 er mye dyrere enn å sette inn en S50B30
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2006 Det kan nok tenkes ja, sparer jo mye arbeid å da. Men vet du hvordan det er med ledningsnett og girkasse da. Rett å slett lyst til å gå for S50 nå gitt, hvis det ikke blir for mye krøll med ledningsnett og kasse da.
S3TR Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Der er selvsagt litt krøll med ledningsnett osv. tror innsuget også må moddes, eller bremsekraftforsterkeren. Men dette er her sikkert andre som vet mer om, er jo ikke pioneerarbeid Jeg tror uansett det er verdt det kontra NA trimming, men skal du ha bilen godkjent. Ja da er det ikke godt å si hva som er best..
Bimmerlars Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Får en S50B30 med kasse for +-30.000 Er omtrent samme operasjon som å montere en M50 motor
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2006 Har funnet M3 motor mod 95-96 i USA. kommer på ca 42000 nkr + frakt Dette er bare motor, trenger vel det meste utenpå, som dynamo,starter,manifolder++++. Men kommer med alle pakninger for montering av dette. Skal fortsette å lete, men ser ut som den orginale ideen blir brukt. Event gå for M50 motoren. Kan jo få tak i den for 10-15 000,- Og deler var det ingen problemer med nei. Faktisk ikke så værst på priser heller. F.eks grenrør:1300 kr. billigere enn til M20) Utgangspunktet mitt er en 88- så ledningsnett skulle heler ikke by på store problemer.
Bimmerlars Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 bayer325 skrev: Har funnet M3 motor mod 95-96 i USA. kommer på ca 42000 nkr + fraktDette er bare motor, trenger vel det meste utenpå, som dynamo,starter,manifolder++++. Men kommer med alle pakninger for montering av dette. Skal fortsette å lete, men ser ut som den orginale ideen blir brukt. Event gå for M50 motoren. Kan jo få tak i den for 10-15 000,- Og deler var det ingen problemer med nei. Faktisk ikke så værst på priser heller. F.eks grenrør:1300 kr. billigere enn til M20) Utgangspunktet mitt er en 88- så ledningsnett skulle heler ikke by på store problemer. Snakk med Helge Vik. Han skaffer motor til deg. 42.000+ frakt og bare blokk og topp nesten er alt for dyrt
bayer325 Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2006 Synes 42k er nok jeg å, pluss alle utvendige deler da så blir det fort veeeeldig dyrt. Med tanke på at understell og bremser skal oppgraderes å. Går nok for M50. Masse deler til ok priser til den motoren + at den får man godkjent til E30`n Skal jo kjøres med å. Men du som har litt kontakter. Jeg skulle hatt ny front på min(bulkete frontplate og skjerm på v.side)En litt for bred sladd gitt og ei grøft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå