Boosti Skrevet Oktober 28, 2006 Skrevet Oktober 28, 2006 Jeg hadde bilen på værste for bytte av girkasse. En Bmw E30 320i. Når jeg fikk den tilbake ville bilen nesten ikke gå på tomgang. Den bare går og fusker, og jeg må ha litt turtall før den vil gå jevnt og fint. Når den er kald står den og går opp og ned fra 500 til 1500 o/min. De på værste vil ikke se på det, de bare sier at de ikke har vært i motorrommet. Så nå står jeg her med en bil som er værre enn før jeg leveret den inn på verkstedet. Er det noen som har en ide om hva dissa surre huene på verkstedet har vært borti ved girkasse skifte.
Bimmerfanatic Skrevet Oktober 28, 2006 Skrevet Oktober 28, 2006 De kan jo ha kommet borti og revet av en vakumslange, sjekk etter om alle slangene sitter som de skal..
Boosti Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2006 Jeg har sjekka alle vacumslanger i jeg ser og kommer til...jeg har også sjekka tomgangs instillingene. Åssen er det med vacumslanger og sånt under motoren/girkassa
MR.H Skrevet Oktober 28, 2006 Skrevet Oktober 28, 2006 Er ikke helt sikker på hvordan den motoren du har ser ut, men har du tomgangs regulator på den? Ta den ut å spray den grundig med startgass, for få vasket den på en måte om du skjønner. Bare ett shoot. Mvh
Bjørn 320 Skrevet Oktober 28, 2006 Skrevet Oktober 28, 2006 Viss det skjedde mens bilen var på verkstad, er det verkstaden som skal ordne opp. Så kan dei sei kva dei vil!
Bimmerlars Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Er bilen din fra 9/87 og oppover? Da kan svinghjulsføler på nye girkassa de være defekt
Boosti Skrevet Oktober 29, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2006 9/87 og nedover ....Er vel produsert den 12.06.87....
oddis Skrevet Oktober 29, 2006 Skrevet Oktober 29, 2006 Er bilen din fra 9/87 og oppover? Da kan svinghjulsføler på nye girkassa de være defekt Det er vel motsatt? Etter 87 M20 har vel trigger foran på veivaksel? Det har ihvertfall min. Til trådstarter: Rensk tomgangsregulator (se DIY her på forumet) og spray over litt startgass på innsuget hvis det ikke hjelper på. Plugger er også verdt å sjekke. Kjenn over skruer og slangetilkoplinger på innsuget, kan fort ha skjedd noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå