tarjei Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 har en BMW E36 320i. kjøpte den som oppussings prosjekt og har fiksa på den (ikkje kjørt på ca 2 uker) og baterie var flatt. å eg lada baterie opp og skulle starte den. den sto å kjinna lit å eg stoppa så gjorde eg det igjen men den vi liksom ikkje starte. akurat som noen tar alt strømmen eller at det ikkje kommer strøm til starteren. det er en slaks rar tikking inne i spidometere (det har vært der hele tiden) oftes kommer den tikkingen når du starter den men mest når du skal ta strøm på den når den har stått uten bateri. (tikker helt jævli) men det er en annen slaks tikking som kommer fra (to blåe bokser) di som sitter i sikrings boksen og et par under styre. er faktisk ikkje helt sikker på va di er goe for men det er slik til ABS bremser og masse annet. (skjønner du va eg mener??) det kommer en slaks tikking inne fra di to boksene (di er blåe som sakt) boksene er barre 2.5 sm.ca i alle retnigene. ¨ altså det er to forskjellige tikkinger. og det kommer liksom støt inne fra di boksene kan du si. ( når su tar på di) er det noen som har vært ute for det samme som meg?? setter stor pris på svar msn. tarjei62@hotmail.com tlf 90627245 MVH tarjei tjønn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 di boksene er relè og skal tikke, som oftest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 Regner med batteriet ditt har tatt kvelden, kan høres slikt ut uansett. Hjelper ikke å lade et batteri som er sulfaltert(eller hvordan enn det skrives ) fordi batteriet ikke tar til seg strømmen. Og når du da prøver å starte så har ikke batteriet nok strøm. Prøv med et annet batteri, fra en kamerats bil eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjei Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 bateriet er helt ok det. det kan liksom høre ut som tikkinga eller va det kan være at det tar liksom kraft eller at det stanser det. nor eg frir om nykelen så tikker det både før og etter og når eg ikkje sit i bilen en gang. men nor eg vrir om nkelen så går tank måleren ned. akkurat som ingen ting vil virke. og det blir liksom barre verre og verre. det blinkervilt fra lampene inne i spidometere?? skjønner ingen ting rett og slett. nå skall eg prøve å bytte den dingsen som sitter inne i den boksen som er rett ved siden av sikringsboksen og (den som tikker) det er den som skall gje strøm til motorstarteren. og se da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 høres ut som du er fri for strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjei Skrevet Oktober 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2006 va mener du med fri for strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Oktober 28, 2006 Share Skrevet Oktober 28, 2006 batterie er dødt, når du vrir tenninga forsvinner alt lyset i dashbordet? prøv med ett nytt batteri. kan nesten garantere at det er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Oktober 29, 2006 Share Skrevet Oktober 29, 2006 høres ut som det er det samme på min å dama min sin 318is også..kommer en rar lyd noen ganger jeg prøver å start å da vrir jeg nøkelen av også kommer det et lite tikk også kommer den etter 2-3 forsøk,samme hver gang vi starter den å baterie er det strøm på..begynner startern å bli dårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå