Gå til innhold

Skifte bakhjørnet på e34'en....


^B^M^W^
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde et lite uhell i helga med bimmeren, kjørte gjennom en sving i en 80 sone, oppdaga for seint at utgangen var helt polert. Endte med at jeg snurra på 3de kontraen og snærta autovernet :x

Resultatet:

kremtnh9.th.jpg

Har ikke fått taksert skaden enda, så har ikke bestemt meg om jeg skal ta det selv eller på forsikringen, har 8000 i egenandel og vil miste 30% bonus hvis jeg bruker den...

Bakerste 20-30 cm av skjermen er bøyd ca en halv centimeter inn slik at bagasjeluka ikke får plass til å gå den siste centimeteren ned. Er litt i tvil om det er best å skaffe hele bakskjermen ny eller bare kjøpe en bakpart....

Har sett en hel brukt til 1800 på koed, en ny bakpart fra gs koster det samme.

Noen som har noen innspill til hvordan jeg enklest løser dette.....bilen blir stående til jeg får det fikset..... Blir glad for alle tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er ja, er jo godt mulig jeg taper mindre på å selge bilen i deler nå enn å fikse skaden og så selge bilen senere.... :?

Tror nok jeg må tenke meg godt om først.....er jo tross alt bimmeren min det er snakk om :cry:

Hvor mye må skaden være på for at jeg skal få bilen kondemnert, 65 % av markedspris eller? Men er vel kanskje ikke så mye å få?

Forsikringen har full kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å fikse det selv så ville jeg gjort det. Bruke kaskoforsikring på en så gammel bil er vel ikke så lukrativt. Med bonustap og egenandel så snakker en jo fort om 15-20.000 i tap.

Er jo ikke så mye arbeid å bytte litt deler selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestillt meg en brukt indre lykt. Det som er krøll tenker jeg å kutte bort og så rette ut det andre såpass at jeg får plass til baklykt og får bagasjelokket normalt ned. Har den originale lykta liggenede, får klare seg med oransje blinkers en stund....

Så er jeg på leting etter minst det bakerste av skjermen og venstre ende av bakplata.....

Noen som har tips til noe som fungerer godt til å lime sprekka i bakfangeren med? Evt også en egnet sparkelmasse som fester godt til plasten.... :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skaden der fikser du sjølv viss du er litt fingernem. Kjettingtalje, sveiseapparat og slegge gjer underverk med karosserideler. Fest taljen i noko tungt, punkt fast eit par tre øyer på passande stader på det hjørnet ditt og så strekker du mens du slår fint og forsiktig. Då får du hjørnet sånn ca på plass igjen. Så finn du deg ein mindre hammer og eit godt mothold og banker det heile i fasong igjen. Sparkel fikser siste finishen.

Husk berre å gi beskjed når du selger den viss du har utført slike Mikke Mus reparasjoner. Kjip ting å oppdage etter ein handel.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...