Gå til innhold

Noen som drar kjensel på denne?

Odd-M
 Share

Anbefalte innlegg

Hva tror du?

Alltid usikkerhetsmoment ved kjøp av ombygde biler, spesielt når de er skrudd sammen av forskjelige bilder (320, M3, B3 osv..), men særlig når prosjektet ikke er ferdigstilt.

Slik jeg ser det er det bare to årsaker til at prosjekt oppgis og selges:

1. Sviktende økonomi

2. Oppdager feil/mangler/problemer som tilsier at det ikke lar seg gjennomføre innenfor rimelighetens grenser.

Ergo:

Er det noen som kjenner til selger, bilens historikk, hvem, hva, hvor osv??

Jeg bor i en annen landsdel. Jeg har reist bomturer rundt omkring og sett på biler tidligere. Det koster MYE penger med fly/tog/buss og ikke minst så må man ta seg fri fra jobb eller bruke feriedager til dette.

Eiere av slike prosjekt er ofte medlemmer på diverse forums, eller vanker i miljø eller har kompiser som bruker det. Derfor er det i mine øyne stor sansynlighet for at en eller flere kjenner til dette prosjektet.

Bra nok forklart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du?

Alltid usikkerhetsmoment ved kjøp av ombygde biler, spesielt når de er skrudd sammen av forskjelige bilder (320, M3, B3 osv..), men særlig når prosjektet ikke er ferdigstilt.

Slik jeg ser det er det bare to årsaker til at prosjekt oppgis og selges:

1. Sviktende økonomi

2. Oppdager feil/mangler/problemer som tilsier at det ikke lar seg gjennomføre innenfor rimelighetens grenser.

Ergo:

Er det noen som kjenner til selger, bilens historikk, hvem, hva, hvor osv??

Jeg bor i en annen landsdel. Jeg har reist bomturer rundt omkring og sett på biler tidligere. Det koster MYE penger med fly/tog/buss og ikke minst så må man ta seg fri fra jobb eller bruke feriedager til dette.

Eiere av slike prosjekt er ofte medlemmer på diverse forums, eller vanker i miljø eller har kompiser som bruker det. Derfor er det i mine øyne stor sansynlighet for at en eller flere kjenner til dette prosjektet.

Bra nok forklart?

Du har nok et poeng. Avanserte bil ombyggings prosjekter blir nok ofte av en eller annen grunn ikke ferdigstilt. Ender med at bilen blir stående halvferdig pg ikke kjørbar.

Jeg ville aldri tenkt på å kjøpe et hjemme snekra bygg ihvertfall..For mange risiko momenter :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er i fin form og godt humør jeg! :)

Men når utenforstående kommer med slike spørsmål, "hva lurer du på?", når vedkommede ikke kjenner til saken eller har konstruktive synspunkt å komme med, ja så kan man heller holde kjeft.

Jeg har også gjort endel "gullhandler" hvor jeg har sjanset litt og kjøpt biler og motosykler usett og/eller på impuls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...