Gå til innhold

Vedlikehold og Oppgraderings logg av min E21 323....


Bjørn B
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ærlig innrømme at jeg ble ikke så veldig mye klokere :) Det jeg lurer mest på er om pumpen er plassert slik at jeg finner den innenifra bilen, eller underifra. Derifra så følger jeg bare bensin slangene...

Håper det er god gang og at jeg finner ut av det... Går ut med startgass nå for å sjekke den belgen... Om den er lekk, så vil jeg få bilen til å gå?

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tilkommelig fra den luka du fant, det er derfor den er der.

Online Etk er delekatalogen til BMW. Er det noe spesefikt ang E21 finner du de rette personene her inne på forumet som sikkert kan hjelpe med det meste :wink:

jeg selv lære "as i go" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta det i morgen kjenner jeg... Var ute en tur med startgass, og da kjente jeg hvor inn i det helvete kaldt det var :shock:

Startgassen hadde forøvring ingen god effekt på startingen, men tror det er enten pumpen, filteret eller trykk regulatoren.

Nå blir det en kveld på sofaen, for å samle opp ny giv til i morgen...

Takk for all hjelp i dag..

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå...

Etter propan sitt tips, så fant jeg jo både bensinpumpe og filter, har når skiftet begge deler, men mangler ca 20 cm bensinslange. Dette pga at jeg måtte endre på den nippelen som var på pumpen, og den nye er en del lengre.

Når jeg får fikset det, så håper jeg den starter igjen. Det kan dog også være bensintrykk reservoaret.

Som sagt så starter ikke bilen skikkelig. Det som skjer er at den starter, sviver i 1-2 sec, så dør den som om jeg stopper den på tenningen. Begynte å tenke på om det var bensinpumpe releet, men i dag når jeg testet om pumpen pumpet, så gjorde den det. Kan da eliminere det. Kan det være tennings enheten?

Har ikke vært så enkelt å få gjort så mye denne uken, har som sagt jobbet en del, samt vært på en messe. I den forbindelse så har det gått en del tid på dag og kveld. Når jeg i tillegg reiser tilbake igjen til Stavanger på Søndag, så er det mye jeg må få gjort. Har derfor tatt ting etter ting, litt hver dag.

Nå når jeg reiser på Søndag, så ser det ut som at jeg ikke får sett gliset mitt før over nyttår, så blir nok en stund til neste oppdatering.

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...