Bjørn B Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Heisann... Har nå kjøpt min første Bmw etter en kort periode med en artig Mazda. Endte opp med en 1982 modell E21. Det er den som tidligere er eid av "Maloi" her på forumet. Var å hentet den i Tromsø for en stund tilbake. Lang kjøre tur til Bergen kan du si. Planen fremover er: Skifte dempere round baut. Montere på 323 merket i front og på bagasjelokk. Skifte en pakning ut fra girkassen. Oljeskift på motor, girkasse og differensial. Stille ventilene. Skifte bensin pumpen + noen flere deler jeg ikke husker navnet på. Overhale caliperene. Skifte tennpluggene. Vikse varme apparatet. Skifte en del av eksosen. Da har vi de fåreløpige planene. Grunnen til at jeg skal skifte bensin pumpen og de andre delene er pga den er vanskelig å starte når den er kald. Den starter, men dør fort. Det kunne vistnok være; Bensinpumpe, bensinfilter, kaldstartdysen, en oppvarmings regulator eller enda noen deler jeg ikke husker. Noen som har erfaringer med tilsvarende problem? Jeg har bare bilder fra når Maloi hadde den, men kommer noen nye snart, tok noen bilder i går jeg venter på å få tilsendt. Mvh Bjørn
K Landre Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Ser ut som en fin bil dette Bjørn, hvor er det du skrur på bilen egentlig? Er det her i Stavanger eller hjemme i Bergen?
Rotty Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Begynner å bli ganske sjeldne å finne i god stand disse E21 nå for tiden. Morro bil å kjøre Sjekk at det ikke er sprekk i belgen fra bensinfordelern til innsuget, var sprekk i min gamle og det ble vakumproblemer. motoren ble helt rar og bare døde, men etter den ble skifta , fyra den igjen. lykke til uansett, fin bil
TOREBMW Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 veldig pen bil det dere:) gratulerer ta også og sjekk den regulatoren som holder trykket oppe på fuelrailen.
Orjan Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Pen bil - gratulerer Du får lære deg alle E21-triksene så jeg har noen å spørre når jeg begynner jobben med min (om et år eller to)
Bjørn B Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Ser ut som en fin bil dette Bjørn, hvor er det du skrur på bilen egentlig? Er det her i Stavanger eller hjemme i Bergen? Skrur på bilen i Bergen, har ikke noe tilholdsted i Stavanger eller noe... Vil også ha bilen i bedre teknisk stand før jeg kjører den nedover... Begynner å bli ganske sjeldne å finne i god stand disse E21 nå for tiden.Morro bil å kjøre Laughing Sjekk at det ikke er sprekk i belgen fra bensinfordelern til innsuget, var sprekk i min gamle og det ble vakumproblemer. motoren ble helt rar og bare døde, men etter den ble skifta , fyra den igjen. lykke til uansett, fin bil Skal sjekke den belgen, asap zulu kan du si. veldig pen bil det dere:) gratulerer Very Happyta også og sjekk den regulatoren som holder trykket oppe på fuelrailen. Den regulatoren er en av de tingene jeg skal ta av motoren som jeg har kjøpt av 20B3R. Pen bil - gratulerer Smile Du får lære deg alle E21-triksene så jeg har noen å spørre når jeg begynner jobben med min (om et år eller to) Regner med å lære et triks eller to ja... Du får spørre når du kommer igang, så skal jeg bidra med alt jeg kan. Skal ta og bilde dokumentere arbeidet som blir gjort, kjekt å ha en tråd å vise til ved evt salg og slikt... Takk for alle fine kommentarer... Mvh Bjørn B
Orjan Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 ...også er du jo "programforpliktet" til å melde deg på http://www.bmwe21.net/forum/ - verdens beste E21 forum
Andreas_1 Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Mata grom bil! Du sier du skrur i Bergen? Hvor da? Kjører E21 selv og bor også i Bergen!
propan Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Fin bil-grattis. PS,det er verken fuel rail eller btr på k-jetronic
Bjørn B Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 Fin bil-grattis. PS,det er verken fuel rail eller btr på k-jetronic Takk takk! Og jeg stuset litt på den fuel rail uttalelsen... Ei heller BTR, men jeg tror han mente Oppvarmingsregulatoren (WUR = Warm Up Regulator)... Du har vel ervervet deg et røver triks eller to under din tid med E21, så se ikke vekk fra en PM i ny og ne... Mata grom bil! Du sier du skrur i Bergen? Hvor da? Kjører E21 selv og bor også i Bergen! Jeg skrur hjemme eller hos noen kompiser. Evt i en garasje ute på Breivik. Jeg bor selv på Laksevåg, men er mye i Stavanger nå under første del av Lærlinge perioden. Hvor du holder til da? ...også er du jo "programforpliktet" til å melde deg på http://www.bmwe21.net/forum/ - verdens beste E21 forum Har vært inne der og sett, synes den siden er så utrolig treg. Samtidig så er jeg vel gjerne ikke overbevist om at det er verdens beste E21 forum, bare det eneste på et språk jeg forstår. Men for all del, jeg er inne og tittet fra gang til gang.. Mvh Bjørn
TOREBMW Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 Fin bil-grattis.PS,det er verken fuel rail eller btr på k-jetronic stemmer det..men er fremdeles en ventil som holder trykket på bensin..elles så det ikke skal renne tilbake til pumpa.
Bjørn B Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2006 Da kom julehelgen og hangoveren på samme dag. Dagen begynte med at jeg ikke fikk start på bilen. Jeg fikk start på den, så bare smalt den i bunn kan du si. Det skjedde et par ganger, frem til den bare gikk sur. Fikk da dårlig tid til et møte jeg hadde. Når jeg kom hjem igjen fra møte og jobb, så lå det en pakke her til meg:) Det pakken inneholdt er: -Koni justerbare dempere bak -Org sportsdempere foran -Midterste delen av eksoen -Bensin, Luft og Olje filter -Bensinpumpe -323 merke foran og bak -Noen håndtak til interiøret -Tennplugger -Overhalingskitt til caliperene. Ganske kjedelig å ikke få start på bilen i dag kan du si, men håper det er bensin pumpen eller filteret som er den skyldige. Det hadde vært veldig greit å fått et kjapt svar på om bensin pumpen og filteret ligger ved/over tanken bak på venstre side foran bakhjulet. Der jeg mener den skal ligge, men ble ikke sikker når det jeg tror er en del av tanken kom ned når jeg løsnet noen muttre på det jeg trodde var et deksel. Noen som vet? Mvh Bjørn B
Rotty Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 det er til for å komme til bensinpumpe eller filter i tanken, er masse småproblemer på e21 som kommer med årene. det er jo ikke anet og forvente etter mange års bruk\missbruk De problemene som kom etterhvert til meg og laga problemer med mange av de symptomene du beskriver var: -slange fra tank til bensinpumpe morken å lekk - hadde problemer med falskluft inn fra manifoil (spray startgass rundt omkring innsugsmanifoil og belg\klemmer) da finner du fort ut om den drar falskluft. -problemer med vakumslanger som va sprekk i - bytta fordeler pga slark (feiltente og stoppa + smalt godt i pottene ) Ble en del småfiks før min var 100%. men ettersom toppen tikker som en industri disel bytter jeg til m20b25 som blir nyoverhalt. kjørte bila der den står nå. mangle bare masse motivasjon i kulda så ska motoren ut i helga ps, morro med førjulspakke
Bjørn B Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2006 Er altså filter og pumpe i selve tanken? må jeg ut med baksete da? eller underifra? Ble ikke så veldig mye klokere på den tegningen din, da jeg ikke greier helt å identifisere de forskjellige tingene... Nr 10 er pumpen??? Fikk litt motivasjon nå Mvh Bjørn
Rotty Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 Sjekk her: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=16&fg=05 full info eller noen greie illustrasjoner osv om 323 din kan du finne under ONLINE ETK som står øverst til høyre på siden, men du må velge Archive som står der du velger type bmw du har pga ikke oppført på den lista du får opp med en gang. Nr 10 står det -SENDING UNIT ASSY METAL TANK- jeg er dessverre ikke så kjent med tanken på e21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå