Gå til innhold

Bilstereo i e36


 Share

Anbefalte innlegg

Eg har en 323i sedan 95 med orginal monterte høytalere, 6 stk. Disse vil eg bytte ut for og få litt mer futt!! Noen gode forslag? Er ikke ute etter noe subb i bagasjerommet men vil gjerne ha litt trøkk fordi 8) Har spiller. Noen som har forslag på høytalere og eventuelt forsterker til en grei pris?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dette på bilradiospesialisten

Bilde058.jpg

Bilde056.jpg

Bilde024.jpg

De anbefalte å gå for ett godt sett foran.

Foresterker og sub bak..

Høyttalerne bak skulle jeg bare beholde.

Å er jo rett som de sier. Er jo foran det skal være god lyd..

edit: Så nå at du ikke ville ha sub. det ville ikke jeg heller siden jeg har barnevogn bak der. Men han sa at jeg ville bli skuffa over 9x6 bak der og anbefalte en 8" sub (de er bitte små selv med kasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror eg vil satse på et frontsett, det som er orginalt duger ikke.. Men er det en løsning og eventuelt felle ned en 8 tommer subb i hattehyllen eller funker det dårlig?? Har ikke sett etter på hattehyllen om det lar seg gjøre.. :) eventuelt bygge en kasse under hattehyllen til en 8" :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en 8" sub med kasse.

Å den passa perfekt inn "hakket" bak venstre baklykt i bagasjerommet.

Hadde barnevognen med den dagen og alt glei rett på plass..

Han jeg snakket med anbefalte en liten borrelås under og ett lite stag for å holde den på plass.

Men hvordan lyden blir vet jeg ikke.

Den jeg hadde tenkt på var Rockford Fosgate punch

Litt usikker på om det var denne. Kostet 1800kr inkl kasse.

http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i samme situasjon som deg, har helt orginalt anlegg og vil gjerne få litt mer "trøkk" uten å miste bagasjeroms plass til en subb.

Grunnen til dette er at jeg trenger den lille plassen jeg har til verktøy.

Noen spesialister der ute må gjerne komme med forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du lagt ut et bilde av kassen når den står inni "hakket" ? har lyst på litt bass, men beholde mest mulig plass :D Supert om du skriver hvordan lyden ble når du får testet :wink:

Sorry. Men jeg bare prøvde. Hadde visst gått tom for penger da jeg skulle kjøpe.

For å si det slik. Du får ikke noe særlig mer oppi bagasjerommet når den står på den måten. pga hjulbuen kommer der (hvis jeg husker rett..

Bagasjerommet blir jo smalere mot baksetene.

Men nå har jeg coupe.

om det er forskjell på sedan og coupe vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere kaster ut reservehjulet, så er det plass til ganske mye i brønnen der. Å hvis dere er ute etter bra med bass, som tar liten plass, så bør dere ta en titt på denne sub'en fra Pioneer http://www.pioneer.no/no/products/archi ... index.html

Den har en veil. pris på 1990.- Hos Bilradiospesialisten, å trenger ca 20l kasse.

Hedde den selv tidligere, i en E36 Coupe, og var meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål. Disse adapterene man får kjøpt for å sette i 6x9 i hatthylla. Passer de til coupe også? Altså er hatthylla lik på sedan og coupe? Har et par 6x9 liggende men man får altså plass til dem i originalhulla med innfestningen som tiller viste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...