BMWGUDEN Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Ting som er gjort med bilen Ny motor 318i m10 86mod med 166 000km på telleren skiftet girkasse. Motor: 1,8l med simons effektanlegg med dobbel dtm stuss og Hks sportsilter Fjernet turtall sperre Understell: Gule Koni stabb stag, forran og bak Styling: lumma frontfanger rieger e46 look hekksjørt m3 sideskjørt bakrudesenker hekkvinge mtec2 look m3 carbon speil lyktespoilere sota baklykter og blinklys rundt om. Interiør: Recaro m3 sportstoler Sports ratt med carbon og nos brytere sitter på et JAMEX rattnav Innstrumentholder i a stolpen Aluminiums gulvmatter Bremser: 325i bremser med rissa skiver forran orginale bak, calippere og trommlene er lakkert røde Felger: Borbet C 17tommere, lakkert i mørkegrå perlemor Dekk: Federal 205/45 17 Planer med bilen skal gjøres iløpet av vinteren Motor. Montere Garret t3 Turbo på m10 318i motor 2,5tomms rustfritt rør frå turbo til bakre lydemper Intercooler med blankpolerte rør Porta toppen og slipe ventilene 284graders Trimm kamm skifte alle motor pakninger Styling: Nytt panser med kjøling for turbo M3 vinge til trunken sota alle 4 siderutene med lys soding Interiør: Montere bøttestoler med SPARCO 4 punkts belter montere shift ligt med turteller Understell: Montere nytt senkesett 40/40mm senkning powerflex foringer rundt om montere 325i stabb stag med powerflex Stereo: mp3 spiller Cadence komponetsett 5,25 toms i hattehylla Noen som har tips til ting som kan gjøres anderledes? trenger tipt til hva jeg kan gjøre med bilen/bør gjøre med bilen
stian329 Skrevet Oktober 30, 2006 Skrevet Oktober 30, 2006 Husk at du har en prosjekt-tråd fra før av, hvorfor starter du en ny?
BMWGUDEN Skrevet Oktober 30, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2006 for å lage ein tråd me litt system
BMWGUDEN Skrevet November 14, 2006 Forfatter Skrevet November 14, 2006 Nå har jeg kjøpt, stempler med råder , turbomanefoil med t3 flens, tillegsdyse og garret t3 turbo av bimmerlars her på forumet, så nå er jeg godt fornøyd må bestille ein kvass kam ifrå koed 284graders. Og jeg leter etter noen som kan porte toppen min så nå nærmer det seg turbo maskin, men om den vil fungere vil tiden vise Demonterte bilen innvendikt igjen, for å skifte varmeapperatet og siden jeg skulle trekke nytt ledningsnett til lysene på bilen igjennom dasjen, har solgt recaro stolene til kobar på forumet. Så nå skal jeg bestille røde bøttestoler med fast rygg ifrå bsbildeler.no skal hente nytt panser veldikt snart, der skal jeg skjære ut kjøling til der turbo`en blir montert og sette i gitter, dette panseret skal jeg beholde bmw merket på, angret fælt på at jeg tettet dem igjen på det gamle panseret. skal lakkere inni dørene imorro, vist jeg får tatt meg tid til det. må skifte 2 foringer på bærebrua forran, tenkte jeg skulle bestille powerflex foringer. bilder kommer snart
Sandersen Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Hmm høres gøy ut kommer ikke noen bilder etterhvert da ?
Garasjesalg Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Prosjekt tråd uten bilder, er som og ronke uten porno, er ikke like gøy
Trond.S Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Hva gjorde du for å fjerne turtallsperra på m10'n? Hilsen Trond
mOMOe Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 hehe, samma spurte jeg om.. veldig enkelt egentli.. vis du tar en titt på rotoren, der er det en fjær som kutter kontakten når den går fort nok rundt.. ta den bort og du er kvitt turtallsperra..
Trond.S Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 hehe, samma spurte jeg om.. veldig enkelt egentli.. vis du tar en titt på rotoren, der er det en fjær som kutter kontakten når den går fort nok rundt.. ta den bort og du er kvitt turtallsperra.. Behov for mer turtall du også? M10 orker noen omdreininger til Har sånn turtallsperre på 525'n men ikke på 518 og 528'n. Der ligger det på et annet sted. Var den jeg trodde han hadde finni løsningen på. Går vel ann å stramme den fjæra for å beholde sperren og samtidig justere den opp. Hilsen Trond
Rotty Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Går vel ann å stramme den fjæra for å beholde sperren og samtidig justere den opp.Hilsen Trond det blir vanskelig da dette er ei minifjær, like greit og fjerne den..
mOMOe Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 jeg har jo forsåvidt ikke noe m10 å teste det på akkurat nå.. men var litt nyskjerrig bare.. dessuten er det m10b20k turbo bygging på gang så da kanskje jeg må teste det.. trenger ikke mer turtall på 528'n akkurat, den drar ikke så godt i toppen uansett.
Trond.S Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 jeg har jo forsåvidt ikke noe m10 å teste det på akkurat nå.. men var litt nyskjerrig bare.. dessuten er det m10b20k turbo bygging på gang så da kanskje jeg må teste det.. trenger ikke mer turtall på 528'n akkurat, den drar ikke så godt i toppen uansett. M10b20k som i k-jetronic? Har du tatt vare på turbodelene fra 518 du hadde turbo på eller? Nei holder egentlig med det som er på 528'n, men den er nå ikke så ille som 3,5. Den er litt seig i toppen og kanon for å sladde og herje på litt lavere turtall Blir det noe bilder fra trådstarter her snart da? Hilsen Trond
BMWGUDEN Skrevet November 20, 2006 Forfatter Skrevet November 20, 2006 ja bilder kommer snart, må bare låne et digital kamera fyst, mitt tok kvellen
BMWGUDEN Skrevet November 20, 2006 Forfatter Skrevet November 20, 2006 trenger tips til hvordan jeg skal bygge turbomotoren, tenkte på å kjøra på 0,5bar til å begynne med, hvilke forsterkninger må jeg gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå