Gå til innhold

BMW e30 Turbo deler ligger på posten nå


BMWGUDEN
 Share

Anbefalte innlegg

Ting som er gjort med bilen

Ny motor 318i m10 86mod med 166 000km på telleren

skiftet girkasse.

Motor:

1,8l med simons effektanlegg med dobbel dtm stuss

og Hks sportsilter

Fjernet turtall sperre

Understell:

Gule Koni

stabb stag, forran og bak

Styling:

lumma frontfanger

rieger e46 look hekksjørt

m3 sideskjørt

bakrudesenker

hekkvinge mtec2 look

m3 carbon speil

lyktespoilere

sota baklykter og blinklys rundt om.

Interiør:

Recaro m3 sportstoler

Sports ratt med carbon og nos brytere sitter på et JAMEX rattnav

Innstrumentholder i a stolpen

Aluminiums gulvmatter

Bremser:

325i bremser med rissa skiver forran

orginale bak, calippere og trommlene er lakkert røde

Felger:

Borbet C 17tommere, lakkert i mørkegrå perlemor

Dekk:

Federal 205/45 17

Planer med bilen

skal gjøres iløpet av vinteren

Motor.

Montere Garret t3 Turbo på m10 318i motor

2,5tomms rustfritt rør frå turbo til bakre lydemper

Intercooler med blankpolerte rør

Porta toppen og slipe ventilene

284graders Trimm kamm

skifte alle motor pakninger

Styling:

Nytt panser med kjøling for turbo

M3 vinge til trunken

sota alle 4 siderutene med lys soding

Interiør:

Montere bøttestoler med SPARCO 4 punkts belter

montere shift ligt med turteller

Understell:

Montere nytt senkesett 40/40mm senkning

powerflex foringer rundt om

montere 325i stabb stag med powerflex

Stereo:

mp3 spiller

Cadence komponetsett 5,25 toms i hattehylla

Noen som har tips til ting som kan gjøres anderledes?

trenger tipt til hva jeg kan gjøre med bilen/bør gjøre med bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg kjøpt, stempler med råder , turbomanefoil med t3 flens, tillegsdyse og garret t3 turbo av bimmerlars her på forumet,

så nå er jeg godt fornøyd :wink:

må bestille ein kvass kam ifrå koed 284graders.

Og jeg leter etter noen som kan porte toppen min

så nå nærmer det seg turbo maskin, men om den vil fungere vil tiden vise

Demonterte bilen innvendikt igjen, for å skifte varmeapperatet og siden jeg skulle trekke nytt ledningsnett til lysene på bilen igjennom dasjen,

har solgt recaro stolene til kobar på forumet.

Så nå skal jeg bestille røde bøttestoler med fast rygg ifrå bsbildeler.no

skal hente nytt panser veldikt snart, der skal jeg skjære ut kjøling til der turbo`en blir montert og sette i gitter, dette panseret skal jeg beholde bmw merket på, angret fælt på at jeg tettet dem igjen på det gamle panseret.

skal lakkere inni dørene imorro, vist jeg får tatt meg tid til det.

må skifte 2 foringer på bærebrua forran, tenkte jeg skulle bestille powerflex foringer.

bilder kommer snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, samma spurte jeg om.. veldig enkelt egentli.. vis du tar en titt på rotoren, der er det en fjær som kutter kontakten når den går fort nok rundt.. ta den bort og du er kvitt turtallsperra..

Behov for mer turtall du også? M10 orker noen omdreininger til :lol: Har sånn turtallsperre på 525'n men ikke på 518 og 528'n. Der ligger det på et annet sted. Var den jeg trodde han hadde finni løsningen på.

Går vel ann å stramme den fjæra for å beholde sperren og samtidig justere den opp.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo forsåvidt ikke noe m10 å teste det på akkurat nå.. men var litt nyskjerrig bare..

dessuten er det m10b20k turbo bygging på gang så da kanskje jeg må teste det..

trenger ikke mer turtall på 528'n akkurat, den drar ikke så godt i toppen uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo forsåvidt ikke noe m10 å teste det på akkurat nå.. men var litt nyskjerrig bare..

dessuten er det m10b20k turbo bygging på gang så da kanskje jeg må teste det..

trenger ikke mer turtall på 528'n akkurat, den drar ikke så godt i toppen uansett. :)

M10b20k som i k-jetronic? Har du tatt vare på turbodelene fra 518 du hadde turbo på eller?

Nei holder egentlig med det som er på 528'n, men den er nå ikke så ille som 3,5. Den er litt seig i toppen og kanon for å sladde og herje på litt lavere turtall :)

Blir det noe bilder fra trådstarter her snart da?

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...