Gå til innhold

BMW e30 Turbo deler ligger på posten nå


BMWGUDEN
 Share

Anbefalte innlegg

0,5???

du kan fint legge deg på 0,8 uten og så mye som å åpne motoren. det kan jeg garantere.

bare sørge for at den får nok bensin til enhver tid, samt riktig tenning så er det helt kurrant..

jeg selv ladet 1,2 på min gamle 518i, men ikke så lenge da vel å merke..

men det var bare kastet sammen i en fei for å bruke opp bilen før den skulle hugges, så det var ikke så nøye kan du si.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jo forsåvidt ikke noe m10 å teste det på akkurat nå.. men var litt nyskjerrig bare..

dessuten er det m10b20k turbo bygging på gang så da kanskje jeg må teste det..

trenger ikke mer turtall på 528'n akkurat, den drar ikke så godt i toppen uansett. :)

M10b20k som i k-jetronic? Har du tatt vare på turbodelene fra 518 du hadde turbo på eller?

Nei holder egentlig med det som er på 528'n, men den er nå ikke så ille som 3,5. Den er litt seig i toppen og kanon for å sladde og herje på litt lavere turtall :)

Blir det noe bilder fra trådstarter her snart da?

Hilsen Trond

er denne ja: M10 B20K 4-Syl-1 990 cm3, 125 HK, 9,3:1, Bosch K-Jetronic, Superbens. 1975-78

og ja jeg har alle delene ennå, men tenkte jeg skulle gjøre dette litt mer ordentlig så det blir nok en tur til http://www.klracing.se så fort lommeboka tillater det..

også har jeg jo igrunn nok å gjøre på m535i'n

sorry for OT

blir det noe bilder snart, dør av nyskjerrighet snart tror jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk tenningsforsinker..

hvis ikke du har eller gidder å kjøpe det så går det å kjøre fast tenning med ca 10-12 grader negativ tenning også..

dvs du fjerner vakuumslange til fordeleren, da har du fast tenning..

så løsner du hele fordeleren og vrir den (ca 10-12 grader) med klokka

(justeringssak i forhold til hvilket turtall du vil ha helt riktig tenning på), så strammer du den til igjen når du er fornøyd..

anbefaler tenningsforsinker, så har du riktigere tenning hele registeret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er denne ja: M10 B20K 4-Syl-1 990 cm3, 125 HK, 9,3:1, Bosch K-Jetronic, Superbens. 1975-78

og ja jeg har alle delene ennå, men tenkte jeg skulle gjøre dette litt mer ordentlig så det blir nok en tur til http://www.klracing.se så fort lommeboka tillater det..

Tøft! Bør bli litt krefter i den.

BMWGUDEN: Veit om en som kjørte 2 sesonger på 1,2 bar med selve motoren, en m10b18. Den hadde riktig nok datasprut så det ble aldrig problemer med bensintilførsel. Denne motoren satt i en 02 og funka veldig bra 8) M10 med turbo har masse potensiale.

Host, host, bilder, host!

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder kommer løpene når jeg kommer hjem, er på jobb nå.

tenkte blokka skal bli rød, å blankpolera toppdekselet eller lakka det sort med blanke rille

lurer felt på antal hk eg får ut a den maskinen, med 0,5 i trykk og 0,8 i trykk :?

har foresten bestilt powerflex foringer til bærearmene forran, og nytt varmeapperat,

ting som har komt til posten, klister i krom til sideskjørten med navn på de delene jeg bruker, tror det skal bli litt stilikt.

må få bestilt meg ny toppakning og ny radiator

skal hente det nye panseret i denne uka er planen, og skjære ut lufting til turbo om montere gitter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey

lakkerte toppdekslet rødt og innsuget sort inått, skal ta bilder å legge inn snarest

Kult med sort innsug, har lakka mitt i satin black og høyglanspolert spjeldhuset.

synes det er litt spennende og følge med på dere som bygger 4rer med turbo, alle skal jo enten ha 325 eller 327 eller enda større hehe

jeg holder meg til 2liter med rundt 900hk skal vel klare seg det :roll::lol: men da sylynderløs..

men bilder da :bounce:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...