Gå til innhold

Problemer på snø med compact?


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute med fruens compact i dag,og fy denne tok seg dårlig fram.Bilen har helt nye gislaved pigg-dekk 185/65-15.Kan være at den første snøen hvert år er veldig glatt,men kommer jo ikke fram noen steder.

Tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg med e30 med sommer dekk har nesten like god framkommelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Compacten er jo nesten en E30.. E30 bakstilling.

Ellers har jeg aldri kjørt Compact, og har heller ikke hørt om problemstillingen før.

Hvis det er Gislaved Nordfrost 3 dere har satt på, så kan jeg ihvertfall skrive under på at det er MEGET bra dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kompliment.

Gidder dessverre ikke gå ut nå(30cm snø) og sjekke eksakt hva de heter,men kan jo godt være at de ikke er så værst.Får vel bare vente til det blir litt mer ordentlig vinter og sjekke om det bedrer seg.appropos sand-sekk eller lignende,så er jeg litt skeptisk grunnet "skjev" vekt fordeling,og at dama ikke har så mye erfaring med å kjøre om vinteren.

Vet selv at en bil som er litt tung i rompa oppfører seg litt anderledes.Får vel ta med hu på litt sladde trening,så hu blir litt sikrere på seg selv med bakhjuls-trekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut dette at en E36 Compact er dårligere enn E30 på vinterføre, min erfaring er ihvertfall at E36 er mye bedre enn E30 nettopp på vinterføre. Kan dessverre ikke uttale meg om Compact, men generelt er vel den mindre framtung enn E30.

En E36 med ok dekk tar seg ihvertfall bra frem på snø, samtidig som den er morsom og kontrollerbar når man sladder rundt uten å være nervøs og uforutsigbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dekkene på Compacten er helt nye eller nettopp satt på må de kjøres endel før de blir så gode som de skal være. Jeg merket det veldig godt i fjor da jeg satte på noen dekk som hadde ligget et par år. De virket helt ubrukelige til å begynne med men etterhvert ble de bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...