paulsen86 Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 hei! jeg tenkte jeg skulle få kjøpt meg noen vinterdekk til min Z3 1.8.. bare for å ha noen dekk på bilen, når jeg skal kjøre av og til! prøve å bruke bilen så lite som mulig nå i vinter da! hehe.. men kjekt med noen dekk! sjekket litt på Hjulspesifikasjoner på siden her.. når jeg skal kjøpe felger og dekk, må alt dette stemmer? skjønner jo at antall og str på bolter skal stemme, men innpress og slikt? hva skjer om dette ikke stemmer? og en ting til, understells behandling, dette er vel noe jeg bør gjøre? kjekt og ha litt beskyttelse over vinteren hvor kan dette gjøres billig? mvh Kristian
dunderdo Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 innpress er meget viktig!!!! viss de ikke stemmer kan hjulet treffe skjermen eller treffe understells detaljer når du svinger.
paulsen86 Skrevet Oktober 31, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2006 ah! lurt at det stemmer da takk.. understellbehandling da?
dunderdo Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 Du får en grei behandling for 2000-3000 kr en grundig for 4000-10000. Det er MEGET viktig å få dette stemplet i service heftet ditt
bjalle Skrevet Oktober 31, 2006 Skrevet Oktober 31, 2006 inpress behøver ikke være orginalt,hvis du for eks har et20 orginalt har du lov til å ha ett avvik på minus 7,5. så et13 vil være lovlig så lenge dekkene ikke går på utsiden av skjermkanten.Kjøp ikke felger som har høyere inpress enn orginalt,da vil dekkene subbe i støtdemperne osv.
paulsen86 Skrevet November 1, 2006 Forfatter Skrevet November 1, 2006 ah! så jeg kan kjøpe felger med innpress over 34,5 da, siden jeg det er 42 orginalt! ok, aldri over orginalt.. takk
Mr_Sunde Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Det beste er jo å bruke orginalt innpress med tanke på belastning og geometri på hjuloppheng. Er fullt mulig å bruke innpress over orginalt også, men det kommer helt ann på felg/dekkbredden.
Kenny_ Skrevet November 1, 2006 Skrevet November 1, 2006 Hvis du går på en dekk sjappe så fikser de alt det, og finner felger som passer til din bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå