Gå til innhold

interesse sjekk for xenon kitt?

TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

For Guds skyld, ikke gidd å monter xenon i halogen-reflektorer. Du kommer sikkert til å synes det er dødskult selv, men resten av verden kommer til å hate deg intenst.

Hmmm... Jeg fikk mine stilt for en grønn og fin femtilapp hos NAF. De sutret og klagde ikke der gitt..

Eneste de sa, var at det var ulovlig siden jeg ikke hadde automatisk høydejustering på lysene. De nevnte IKKE noe med at det var halogenreflektor o.l.

Såh. hvis NAF har gått mine lykter gode, så regner jeg med at jeg er sikker på vegnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så lenge man har linselykter så er det ikke noe stort problem. På en del standardlykter får man derimot litt for stor spredning i glasset (standard E36/E39 f.eks.) som gjør at stråla ikke blir konsentrert slik som på originale xenon-lykter.. men facelift E30 og alle E32/E34 har jo f.eks. linselykter som gir tilnærmet samme effekten som originale xenonlys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) På en del standardlykter får man derimot litt for stor spredning i glasset (standard E36/E39 f.eks.) (...)

Før jeg byttet lyktene, så var mine gamle originale lykter på min 1991-mod E36 linselykter... Finnes det forskjellig typer da? Oppgraderingspakker evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glasset foran gjør at det har en tendens til å spre seg litt for mye.. mener hagenisse har noen gode bilder av dette. Du får sånn tåkeaktig lys i lyktene, i stedet for den helt klare og skarpe "kula" som er normalt på kjøretøy med original xenon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er standard med linselys på e36 og e39 og på faceliften på e30.har montert på en del av dem nå ,og det er nøyaktig samme lysvinkel på xenon pærene kontra halogen.bare noe helt enormt mye forsjell.blir like imponert hver gang jeg :shock:

monterte 2 kitt med 4300k nå og det er meget hvitt lys på disse..

men det er 6000k og 8000k som er den mest populære merker jeg.får den blå/hvite fargen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse hadde begge orginale lykter med linser. bilde av dem kommer ikveld.

jeg m,å si jeg har aldri sett en e36 med vanlige lykter på kjørelys.har drevet med dem bilene i noen år og har aldri sett hva noen her mener.det er så klart ikke linselys på fjernlysa..noen som har bilde av en e36 lykt uten linselys påkjørelys?

12.png

er veldig nysjerrig på dette :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...