Gå til innhold

E21 323 1982-Ferdig lakka-


Rotty
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

spruta på litt 565 på hullet inn i callipern så skulle jeg blåse det ut, var litt redd det hadde kommet noen sandkorn inni. snudde callipern og blåste, klakk sa det bare og den ubeskrivelige varme rare vonde følelsen kom i fingertuppen min :cry: jeg burde vist bedre men det går litt fort i svingene til tider hehe. nå har jeg bare ett hull i fingern der blemma var som minner meg på den callipern hver gang jeg skal ta i noe :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder

Sånn står Gullet nå :cry:

e21renovering003eq3.jpg

Bakdemperne Lakkert i blå grunning og fjærbein framme blanda litt sort og sølv hammerslaglakk.

e21renovering006px9.jpg

Så er det nye K-Mac foringer (eksentriske) som ska inn.. + nye hardere traversforinger

e21renovering014dq5.jpg

så er det disse stemplene jeg skulla vist litt mere om :!::?:

e21renovering007vv5.jpg

e21renovering008nj0.jpg

Er dette vanlige stempler for m20b25 86mod??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. kat stempel,bare å lade ;)

såpass :D

lurer på om motoren var egentlig bygd opp for snurre.ska bli morro og se om det er diselveiva som står i å.

kjøpe meg 325 86mod i morra oxo, med bøtesete og masse dilleldall inni av instrumenter og hjernen er chippa. gikk som ei kule. var en del å gjøre med selve bila men ska jeg klare leve med det til e21 er på veien igjen. er 100% sperr å-sveisa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deyt stempelet det er bilde av der-står det i tdc? altså helt på topp?

prøvde forstørre bildet,men så ikke noe skrift. kan sjekke det nærmere i morra.da skal jeg ut dit en tur.

om det står tdc er det bra ell dårlig?

sånn ble calliperne bak.

e21renovering017sc5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett rått prosjekt, da E21 er rått uansett :D.

Men kjøpte du bilen fra Surnadal i Møre og Romsdal?

Nei, kjøpte den fra en her i sør-trøndelag. om bilen kommer derfra har jeg ikke peiling på. om noen drar kjensel på den er jeg glad for all historikk :wink:

hadde en anen opprusta e21 med m20b25 fra e30 som jeg hadde konstant trøbbel med. en dag jeg måtte få hjelp og bli slepa på nærmeste bensinstasjon kom det en hyggelig fyr bort til meg og lurte på om jeg var intressert i delebil. skulle få den billig.. var å titta på den og handla med en gang.

bila hadde stått i 4-5år men starta nesten med en gang.

måtte bytte alt av intriør pga dette var muggla og lukta nå jæskli..

bila skulla være meget påkostet en gang men han hadde helt mista intressen. så da var jeg heldig :D

men etter å ha stått så lenge ute,begynte ting etterhvert og bil dårlig så no er det full gjennomgang og motorbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er svingarmer bak montert med K-Mac eksentriske foringer, måtte lese den engelske dårlige beskrivelsen mange ganger + litt sunn fornuft så trur jeg det ble rett.

dsc00081oi3.jpg

dsc00082if9.jpg

begge bilder fra høyre side

så var det på tide og montere drivaxseln. la merke til at det som er avbildet som nr7 mulig ligger løs med masse hjullagerfett inni. skal den være slik og er det bare klemme på med hjullagerfett?

9rc7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...