Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Etter som eg har skjønt er det kun parkerings selskapet (parkeringsvakter) som skal kontrolere det her forbudet,ikkje politiet.

Er det vel berre å kjøyre med piggdekk å ikkje parkere i sentrum å drite i heile avgifta...

Feil.

Både politi, parkeringsvakter og statens vegvesen kan gi deg bot for å ikke ha betalt avgifta.

Skrevet

I Trondheim kan man kjøpe døgnoblater. De varer fra kl. 00.00 til kl. 23.59. Si nå at jeg kommer kjørende inn til Trondheim en kveld og parkerer i byen. Bilen blir stående i 2 dager, hvorpå jeg har fått bot i løpet av dag 1 fordi jeg ikke har betalt oblat for den dagen - men jeg har jo heller ikke kjørt den dagen...så hvorfor skal parkeringsetaten utstede piggdekkbøter? Parkerte biler forurenser ikke!

Og er det nå tilfelle så får dere parkere i P-hus. Der løper ikke p-vaktene rundt. :)

Jeg var for øvrig svoren piggdekkbruker inntil jeg prøvde piggfridekk for 3 vintrer siden. Etter det har jeg kun hatt piggfritt. Selv på blank is går det bra, om man bruker huet. Og det innebærer selvsagt det innlysende å unngå bratte bakker i større grad.

Skrevet
I Trondheim kan man kjøpe døgnoblater. De varer fra kl. 00.00 til kl. 23.59. Si nå at jeg kommer kjørende inn til Trondheim en kveld og parkerer i byen. Bilen blir stående i 2 dager, hvorpå jeg har fått bot i løpet av dag 1 fordi jeg ikke har betalt oblat for den dagen - men jeg har jo heller ikke kjørt den dagen...så hvorfor skal parkeringsetaten utstede piggdekkbøter? Parkerte biler forurenser ikke!

Og er det nå tilfelle så får dere parkere i P-hus. Der løper ikke p-vaktene rundt. :)

Hehe, slik gjør de det:

De tar for seg en parkeringsplass. Skriver ned skilt nr på alle bilene å dokumenterer hvem som står der..

Så kommer de tilbake på ettermiddagen. De bilene som er kommet etter de var der første gang, har pigger, og ikke betalt får bot..

Skrevet
kjør piggfritt, pigger er en falsk trygghet... skadestatestikken viser at flest biler som er kondemnert, er dem med pigg dekk ;)

Ja ja, et nytt bevis på at statistikk kan missbrukes. :?

Skulle gjerne visst hvordan de hadde funnet ut dette.

For å kunne si at piggdekk er falsk trygghet måtte de da la samme sjåførene i samme området kjøre på samme føre med piggdekk ett år og piggfritt ett år. Her tipper jeg at man bare har sett på antall biler som er kondemnert og ikke om de bilene som har blitt kondemnert kjørte i ett område der de fleste har piggdekk. Her sammenligner en altså grisgrendte strøk der mange kjører med pigg og hvor det gjerne ofte er snødekke med alle som kjører piggfritt i byene hvor veiene saltes ned.

Piggdekk falsk trygghet... pøh. Eneste grunnen til at jeg kjører piggfritt er at jeg ikke kan forsvare å kjøre med piggdekk i Bergensområdet. Her er det jo bare veier store deler av året. Har kjetttinger i bakhånd :)

Forresten så lurer jeg også på om du får bot viss du står parkert med piggdekk.

Sceanrio: Kjører inn til Bergen sentrum på dagsoblat. Parkerer bilen og drar på jobb en ukes tid. Kommer tilbake og kjøper nytt dagsoblat og kjører hjem. Kan jeg da risikere å få bot mens jeg står parkert :?:

Skrevet

Får ikke bot da.

(Leser du innlegget over deg ser du hvorfor)

Det er sikkert derfor det er parkeringsvaktene som har fått jobben med å finne de som synder. hehe.

De fleste som får bot kommer til å få det mens de står parkert.

Men at man kan få bot pga man er stoppet i teknisk kontroll er jo mulig.

Så tror neppe man får bot på ett senter.

Er ikke det senteret sitt private område? (privat parkering?)

Skrevet

hvis du blir stoppet i teknisk/parkeringsvakt/politi med piggdekk du har nappet ut piggene på. får du bot da? faren til en kompis mente han hadde lest at du fikk bot da og....

Skrevet

Det er jo fremdeles vinterdekk.. De kan da ikke sitte og telle alle piggene i dekkene om det begynner å bli lite pigger i dekkene for eksempel..

Skrevet
kjør piggfritt, pigger er en falsk trygghet... skadestatestikken viser at flest biler som er kondemnert, er dem med pigg dekk ;)

Hvorfor bruker de fleste utrykningskjøretøy piggdekk, og noen har flere pigger i dekkene, enn hva som er tillatt for vanlige personbiler??

Piggfrie dekk er jo like trygge, er det noen som sier...hmmm :?

Skrevet
Etter som eg har skjønt er det kun parkerings selskapet (parkeringsvakter) som skal kontrolere det her forbudet,ikkje politiet.

Er det vel berre å kjøyre med piggdekk å ikkje parkere i sentrum å drite i heile avgifta...

Feil.

Både politi, parkeringsvakter og statens vegvesen kan gi deg bot for å ikke ha betalt avgifta.[/quot

Klart.. Staten må være påpasselig så synderen blir tatt! Lenge ,leve Norge!!

Skrevet
Veit sånn delvis kor Åsane er ja... Bur der nemlig sjølv... Bur rett ovenfor El-kjøp viss du kjenner til det.. Heheh

He he.... Ja vet nok hvor det er... Er ekte åsane jente...

Skrevet

Vel.... Har sluppet litt unna avgiften da... Min samboer sitter i rullestol, så han slipper å betale dette tullet... Han trengte nye dekk, så vi bestemte oss for at han tok mine piggdekk, så kjøpte vi to piggfriedekk hver til min bil... Så dette blir jo ganske spennede da. Jeg har aldri kjørt piggfritt og heller ikke noe særlig bakhjuls drevet, så får jo bare se hvordan jeg takler denne vinteren...

Skrevet

tja hvis du kjører som politiet/ambulansen under full utrykning bør du nok ha pigger slik at du er forberedt på alle føreforhold. du bør da også bytte dekk hvert år da piggene forsvinner fort med sånn kjøring...

kjører du med hue og ikke i stjålet bil eller med blålys på taket så greier du deg med piggfri. ta med kjettinger for ekstremtilfellene. det er også lov å la bilen stå den ene dagen med blåis og underkjølt regn.

har kjørt mye på piggdekk før,men har opplevd å skli ned bakker og ikke fått tatt igang på omtrent flat mark alikevel.

jeg får vel legge til at jeg kjører 90% i oslo og på E6/R4 så kanskje jeg hadde ment noe annet hvis jeg bodde som han duden i flåklypa grand prix...

men den unskyldningen til oslofolk med pigg er oftest at de har hytte på fjellet og det blir latterlig.når de drar opp dit i vinter/påskeferien er det så godt brøyta,grusa eller salta at de kunne kjørt på sommerdekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...