Champ Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Panelet på førerdøra er litt løst og lager litt lyd , har hørt at dette ikke er unormalt på denne typen bil : 318i E36 touring. Jeg har vært å kjøpt nye klips til å kunne bytte ut alle i den døra , jeg kjøpte 15 stk og regner med at det er nok for en dør ? Men hvordan løsner man panelet i døra , jeg ser 2 hull under håndtaket , er det skruer bak der , go er det flere skruer noen steder jeg ikke har sett, når man har løpsnet skruene er det bare å dra hele panelet av? noen som har gjort dette som kunne gi meg en liten forklaring ? , hva må jeg event passe på når jeg gjør dette? Har hørt det er noe plastfilm inni der man må passe på , stemmer dette ?
krb16 Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 ja det er to torx skuer under de to "knoppene" som er under håndtaket, du må ta av dekslett som er rundt døråpneren og skru av låseknoppen(den skrur du av). pass på å ikke dra for hardt da det er ledninger til høytallern dær å
B.E.E. Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Skru ut to skruer (torx) under håndtaket. skru av plastikk låseknappen på toppen av døra. Vipp dekselet ut (noe kraft må brukes, men pass på å ikke ødelegg dekselet). Plastikken bør du være forsiktig med, men denne sitter uansett fast i døra, og ikke i selve dekselet. edit:litt sen med innlegget
Champ Skrevet November 2, 2006 Forfatter Skrevet November 2, 2006 så det er bare 2 skruer og resten er bare klipset fast ? i så fall er det jo ikke rart disse dørpanelene går til helvete så fort
Kenny_ Skrevet November 2, 2006 Skrevet November 2, 2006 Kanksje denne kan hjelpe deg litt. Alltid kjekt med bilder http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=20464
Champ Skrevet November 2, 2006 Forfatter Skrevet November 2, 2006 takker, hadde jeg hatt hjerne større enn en maur hadde jeg kansje søkt selv
Champ Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 hmm, lurer på en ting ang dette, jeg har en bryter festet på dørpanelet på førersiden som er til å justere speilene, hvordan er det med denne når jeg skal av med panelet ? skulle til her om dagen men tenkte at den bryteren kanskje er festet på noe finurlig vis. Er denne bryteren bare festet i panelet, ødelegger jeg noe hvis jeg løsner panelet uten å gjøre noe med den bryteren først ? enten så må den jo følge panelet med en ledning som går et eller annet sted eller så må den jo gå i døra , men skulle vel tro at den følger panelet ?
Berre83 Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 hmm, lurer på en ting ang dette, jeg har en bryter festet på dørpanelet på førersiden som er til å justere speilene, hvordan er det med denne når jeg skal av med panelet ?skulle til her om dagen men tenkte at den bryteren kanskje er festet på noe finurlig vis. Er denne bryteren bare festet i panelet, ødelegger jeg noe hvis jeg løsner panelet uten å gjøre noe med den bryteren først ? enten så må den jo følge panelet med en ledning som går et eller annet sted eller så må den jo gå i døra , men skulle vel tro at den følger panelet ? Du kan løsne panelet og koble fra bryteren etterpå. Den er plugget i fra baksida. Ikke vanskelig i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå