Gå til innhold

e36 Carputer prosjekt


wheelman
 Share

Anbefalte innlegg

Idag kom carputeren og masse snax i posten. Så endelig kan jeg få kommet i gang litt inni bilen:)

mitt bil projekt:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=27386&highlight=

Carputer med trådløst nettverkskort og GPS enhet.

Carputeren skal i hanskerommet, og slotload cdromen er jeg litt usikker på om jeg skal ha i veggen vedsiden av skjermen eller oppe i taket ved bryteren til takluken.

Siden dette er slotload trenger jeg bare lage en pen stripe som jeg kan putte cden gjennom, ikke kutte hul til skuff og lignende...

skjermen er alrede montert (midtkonsolen isteden for comp og klokke)

og blir brukt til PS2.

Skjermen er en 7" tuchscreen så jeg slipper mus og annet grel...

DSC_0890.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kommer til å følge godt med på prosjektet ditt! Har lyst å bygge carputer i e36-touringen min, men har litt lite kunnskaper for øyeblikket! Legg ut mange bilder! :-) Vil carputeren oppføre seg som en vanlig pc på den måten at man kjører winXP? Eller finnes det mer skreddersydde programmer som er mer brukervennlige i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mediacar er i og for seg et program som du må starte når windows starter...

men det er bare og legge det til som et startobjekt så kommer det på automatisk:)

er greit og ha muligheten til og kunne gå ut i windows og noen ganger...

når det gjelder oppstarts tid så vil jo det være den samme som på en normal pc:)

skjermen er en lilluput 7" tuch skjerm som er kjøpt på komplett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rette litt på meg selv:)

jeg mente ikke mediacar, men media engine:) media car er også er fullverdi program med jeg har brukt begge, og media engine har fungert best for meg, og har vært mest stabilt:)

det finnes utallige skins til media engine.

http://mediaengine.org/

har er det jeg skal ha, uten den ekle "engine start knappen", som jeg kommer til og ta bort i skin maker...

bmw.jpg

det som også er litt fet med carputeren, er at du kan kjøpe OBD som du kan koble til hjernen på litt nyere biler, og få opp alt av info på skjermen om motor osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...