R Andersen Skrevet November 4, 2006 Skrevet November 4, 2006 Er det ikke samme girkasse i E36 328 og M3 da? Stemmer det..
B.E.E. Skrevet November 4, 2006 Forfatter Skrevet November 4, 2006 Hvorfor kjøre uorginalt hvis man kan kjøre orginalt.Dessuten hvis man koster på en 328 en kompressor, vil vel ikke det lønne seg økonomisk, ville da heller valgt en M3. Poenget er at han har en ombygd 328i ikke en ekte en. Er vel sikkert ikke 1997 modell den er bygd om fra heller. Skal være rimelig brød i hue hvis man bygger om en ekte 328i til M3. Det er forresten grenser hvor mye man kan lade med alublokka i M52 motoren. Bytte stempler er heller ikke så enkelt ettersom det er spesialstempler fra før av pga nikasilbelegget. Stemmer at bilen er ombygd til 328. Basis bilen var faktisk en 97modell 320, slik at årstallet er de samme på begge motorene.
B.E.E. Skrevet November 4, 2006 Forfatter Skrevet November 4, 2006 ]Skal være rimelig brød i hue hvis man bygger om en ekte 328i til M3. Hvorfor det? 328 har en kjip motor, så hvis resten av bilen er fin, hva er greia? Langt mellom fine E36 nå om dagen.. Det er det som er hele poenget. Jeg har lagt altfor mye penger i bilen til bare å selge den og kjøpe en ny. Greit nok at det er tap uansett hvordan en ser på det, men å finne en E-36 i samme stand skal jeg lete lenge etter. Har vel omtrent skiftet alt som kan skiftes, lakken er ny, og bilen er 100% rustfri....kommer ikke til å skifte ut bilen.
bimmerdude Skrevet November 4, 2006 Skrevet November 4, 2006 ]Skal være rimelig brød i hue hvis man bygger om en ekte 328i til M3. Hvorfor det? 328 har en kjip motor, så hvis resten av bilen er fin, hva er greia? Langt mellom fine E36 nå om dagen.. Har 328i kjip motor Hagenisse? Den må du utdype litt mer! Jeg synes det er en helt fantastisk motor. Ett utrolig bunndrag og herlig lyd. Med M50 innsug går den veldig godt også. 0-100 på 6,5 og 0-160 på 15 sekunder. Kjip MY ASS!
mad-fun Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Poenget er vel at alublokka i 328 ikke tåler overlading så godt..men det kommer selvfølgelig an på ladetrykk.
hagenisse Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Har 328i kjip motor Hagenisse? Den må du utdype litt mer! Jeg synes det er en helt fantastisk motor. Ett utrolig bunndrag og herlig lyd. Med M50 innsug går den veldig godt også. 0-100 på 6,5 og 0-160 på 15 sekunder. Kjip MY ASS! Ultratrege responsen når du slipper gassen ødelegger hele kjøregleden. Er mer til en motor enn bare hvor sterk den er.
B.E.E. Skrevet November 5, 2006 Forfatter Skrevet November 5, 2006 Har 328i kjip motor Hagenisse? Den må du utdype litt mer! Jeg synes det er en helt fantastisk motor. Ett utrolig bunndrag og herlig lyd. Med M50 innsug går den veldig godt også. 0-100 på 6,5 og 0-160 på 15 sekunder. Kjip MY ASS! Ultratrege responsen når du slipper gassen ødelegger hele kjøregleden. Er mer til en motor enn bare hvor sterk den er. Kan du utdype dette litt, er ikke helt sikker på hva du mener? Treg respons i å slippe gassen, vil ikke dette bare føre til at motoren holder turatallet lenger, slik at overgangen ikke blir så stor ved nedgiringer?
Ellingsen B. Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 ultratreg respons på m52? Har ikke jeg merket mye til. Hvertfall ikke kontra en M50.. Har 318iS respons som en S50 ?
hagenisse Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Kan du utdype dette litt, er ikke helt sikker på hva du mener? Treg respons i å slippe gassen, vil ikke dette bare føre til at motoren holder turatallet lenger, slik at overgangen ikke blir så stor ved nedgiringer? Jo, den holder på turtallet lenger, er jo akkurat det som er irriterende. Når jeg slipper gassen så vil jeg ha motorbrems. Med en eneste gang. Ved nedgiringer blir det jo en turtallsforskjell uansett, så derfor mellomgasser man. Om 318is har respons som en S50 er kanskje tvilsomt (har aldri kjørt en jeg..), men den er iallefall merkbart kvikkere enn M52. For min del betyr dette mer enn masse krefter, og motoren er det største minuset med å handle z3 coupe 2.8 som jeg egentlig har lyst til når jeg vinner i lotto..
Ellingsen B. Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Jeg er selv opptatt av dette og merker ikke noe til dette. Har du kanskje prøvd en som er dårlig? Kjører mye på bane hvor sånt også er viktig og m52n er perfekt der. Bra sterk i bånn osv.. Man kan jo også modifisere dette hvis man ønsker det..
Ellingsen B. Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Poenget er vel at alublokka i 328 ikke tåler overlading så godt..men det kommer selvfølgelig an på ladetrykk. Kan du komme med konkrete eksempler på at den tåler så lite?
hagenisse Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Da må du kjenne bedre etter, hehe. Var jo en tråd her i forrige uke ang. samme og de fleste 328/323-eierne der sa jo de merket det godt. Også vært oppe mange ganger på bmwccn-forumet. Er jo bare å titte på turtelleren hvis man ikke merker det i bilen, kjør bortover, slipp gassen og se! Der henger den i kanskje sekundet før den begynner gå nedover. Aaaagh! Blir sprø! Nå skal det sies at M52 slettes ikke tilhører verstingene og at 99% av folk neppe bryr seg om dette..
shv Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Er en kar i USA som har turbotrimmet sin E36 328, og kjørt 10,76 på kvartmila med original innmat i motor... http://www.bmwturbo328.com/
Ellingsen B. Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Da må du kjenne bedre etter, hehe. Var jo en tråd her i forrige uke ang. samme og de fleste 328/323-eierne der sa jo de merket det godt. Også vært oppe mange ganger på bmwccn-forumet.Er jo bare å titte på turtelleren hvis man ikke merker det i bilen, kjør bortover, slipp gassen og se! Der henger den i kanskje sekundet før den begynner gå nedover. Aaaagh! Blir sprø! Nå skal det sies at M52 slettes ikke tilhører verstingene og at 99% av folk neppe bryr seg om dette.. Vet om dette ja, men er ikke så ille. Dette er jo kun for banekjøring at det er viktig, men her girer jeg vel såpass fort at turtallet ikke synkerstort uansett. På veien spiller dette null trille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå