Gå til innhold

Motorbytte.

Onkel Ballong
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en '85 318i som er i halvveis god stand som jeg tenkte jeg skulle skru inn en ny motor og understell i for å ha det litt morro på bane med.

Jeg mener å ha hørt at det er mulig å dumpe inn en motor fra en 535i rett inn i motorrommet uten noe modifikasjoner. Stemmer dette? Synes det virker en smule optimistisk at det bare er drop-in uten noen modifikasjoner.

Eventuelt, er det noen andre motorer som er gode alternativer, som ikke koster skjorta? M3-motor blir litt dyrt i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan "nesten" hive en 535 motor rett i men du må ha nye motorfester osv. Mener du må mekke litt mellomaksel også. Forutsetter at du tar med ledningsnett+girkasse fra 535 en..

hva med bunnpanne da?

jeg mener å ha hørt at denne må moddes litt på før en kan få den nedi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for all info jeg kan få om dette, så om noen har gjort dette før, eventuelt vet om noen sites med info eller lignende, sleng det gjerne inn.

Ang. motorfester, noen sites som selger disse? Eller er det motorfester for 535 som jeg må bruke? Er vel ikke mye å hente av plass i rommet når man får inn en 6'er, men noen mounts som får motoren så langt bak er jo å foretrekke, for vektdistribusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan "nesten" hive en 535 motor rett i men du må ha nye motorfester osv. Mener du må mekke litt mellomaksel også. Forutsetter at du tar med ledningsnett+girkasse fra 535 en..

hva med bunnpanne da?

jeg mener å ha hørt at denne må moddes litt på før en kan få den nedi...

Bruke bunnpanne og pumpe fra en E34 535....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...