SteffenM2 Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Skrevet Januar 16, 2007 Har satt meg et lite mål på 300HK da.. Så håper jeg kommer opp i den høyden, jeg har jo motor og alt nå.. Tror ikke jeg gidder og kjøpe en til. Ellers takk for tilbudet.
Bimmerlars Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Sett av 10-15.000,- til en rein overhaling av hele motoren og avbalansering av bunndel(dersom du får skvisa inn det på de 10-15 tusen) Så begynner du å se etter brukte trimdeler. Turbo, IC, kjøp en skjærekantpakning f. eks, et brukt tilleggssprut og en tenningsforsinker. Kjøp inn rustfrie rør til trykkrør samt silikonslanger for å feste sammen detta(ganske dyrt), også slanger til turboolje til/fra, drei av stempla +++ Selvsagt er det mye bedre å kjøpe alle overnevnte deler nye, men det går ut over penga, noe som sier seg selv. Kan jo også legge litt ekstra i det, å kjøpe f. eks smidde Mahle VW stempler og SPM H-profil råder. Ca. 8000,- så er det i boks. Da må blokka bores og hones, og da kan du få frest pianotråd i samme slengen. Nå begynner ting å koste, men du får nok igjen for det. Gasse og hærje dagen lang istedenfor å kjøre litt, skru mye, kjøre litt, skru mye.
haavard Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 http://www.666fabrication.com/main.html Gromdeler til bla. M10
Bimmerlars Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Nice! Endelig noen som har grenrør til M10
Sollitoo Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Men BMW er da ikke noe BMW med minimum 6 på rad!! tror ikke jeg ville bygd meg noe rekke fire TIC... smøre på å kjøpe seg en M motor istede..
Bimmerlars Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Men BMW er da ikke noe BMW med minimum 6 på rad!! tror ikke jeg ville bygd meg noe rekke fire TIC... smøre på å kjøpe seg en M motor istede.. Les litt BMW racinghistorie, så ser du fort hva de har lyktes med. Bare tull at BMW "er" 6 syl
Sollitoo Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 skeptisk... bare hør den feite lyden i seksern, og det å slippe å gire så mye.. det er flotte greier..
Bimmerlars Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Hør på lyden i en S14 med carboninnsug på 8500rpm. Klart det er rå lyd i BMW's seks syl motorer, men da kan være grom lyd i fire syl også!
gbraen Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Dette var en morsom post! Hvis du ikke har greie på motorer og skal overlade den har du litt å gjøre. For 12000 kommer du ikke langt. Har en kompis med 325i E36, han har 240 hk med turbosett fra Mosselman til 40000. Dette er kostnad uten montering. Bare den progressive btr koster nesten 4k. Turbo, grenrør,innsprut, dyser, eksos, IC, smøring, mod av bunnpanne for returolje, luftfilter, oljekjøler. Dessuten overhaling som andre har nevnt her. Er ikke en sånn motor 8 ventilert? Bør ha 16v for overlading. E30Turbo har jo ramset dette greit opp ser jeg, hvis du vil ha høyere trykk en 0,5. Hvor mange hk har denne i utgangspunktet?
gbraen Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 burde gå greit å få bygget dette uten cossie syndrom Hm, grunnen til det er bare for at når trykket kommer er det som regel 500 NM der. Og stor turbo. Original drar den jevnt og fint fra 1800 omdr til 6500 omdr.
Rotty Skrevet Januar 17, 2007 Skrevet Januar 17, 2007 Dette var en morsom post! Hvis du ikke har greie på motorer og skal overlade den har du litt å gjøre. For 12000 kommer du ikke langt. Har en kompis med 325i E36, han har 240 hk med turbosett fra Mosselman til 40000. Dette er kostnad uten montering. Bare den progressive btr koster nesten 4k. Turbo, grenrør,innsprut, dyser, eksos, IC, smøring, mod av bunnpanne for returolje, luftfilter, oljekjøler. Dessuten overhaling som andre har nevnt her. Er ikke en sånn motor 8 ventilert? Bør ha 16v for overlading. E30Turbo har jo ramset dette greit opp ser jeg, hvis du vil ha høyere trykk en 0,5. Hvor mange hk har denne i utgangspunktet? Trenger ikke anet innsug og btr får du til 2lapper og funker like bra. 16 ventiler er en fordel men heller ikke nødvendig. overhaling med deler kommer seg fort på 8-10000 bare det- da tenkes polering av veiv-honing-maskinvask.trykktesting av topp med i den prisen. Mosselmann er lite for pengene synes jeg hvis det kosta 40000 bare for 240hk men regner med at det kan justeres å da med alle finnesser. trur mye sitter i hva du kan gjøre selv av diverse mods og kansje sjekke flere plasser for priser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå