Gå til innhold

kjørekomp-uleselige tall

E36 Coupè
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde samme problem med displayet, og det er nok ikke bakgrunnslampene. Det er dårlig kontakt mellom printkort og flatkabel-matten som forsynder LCD-displayet.

Du fikser problemet (eller ødelegger OBC´en :( ) med å følge denne anvisningen:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=457171

Det er en del fikling, både med å få ut innmaten og med å lodde av (og på igjen) tre punkter som forsyner bakgrunnslyset med 12v/jord. Det er veldig lett å ødelegge banene som går fra de tre loddepunktene. Hvis bakgrunnsbelysningen ikke fungerer etter denne fiksen, så har du garantert brudd i en eller flere av de tre banene fra loddepunktene. Da må du legge på litt ekstra tinn fra punktet til starten på banen på printkortet.

Jeg fikk brudd i to eller tre baner fordi jeg ikke hadde tinnsugeren for hånden, og bruddene er umulig å se uten å bruke lupe!

Du bør ha en liten loddebolt og tinnsuger samt ha litt erfaring med elektronikk/finmekanikk før du går i gang med å ta OBC´en fra hverandre.

Mitt ble 99% bra når kupeen er kald og 100% når bilen har kjørt noen minutter. Sjekk samtidig om noen av de 4 lampene for bakgrunnsbelysningen også må skiftes.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...