Gå til innhold

hvor lang tid tar det før jeg hører no etter førerkortbeslag

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

jeg mista lappen for snart 2 uker siden, men har ikke hørt noe fra de enda.. Får jeg beskjed i posten på hvor lenge jeg blir uten lappen, eller må jeg mase på de selv?

Jeg samtykket i beslaget, siden det egentlig aldri var noe tvil om det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mas på dem, du skal ha fått et brev, om at du skal møte i rettsak en viss dato, har du ikke hørt noe etter 3 uker (tror det var 3) kan du kreve lappen tilbake til retten har avgjort hva som skjer og hvor lenge. har du ikke hørt noe etter 6 mnd, er saken foreldet... da er den henlagt, grunnet for lang tid... og da kan du bare hente den, og ikke skal du høre noe mer om den saken ;) hva mistet du den for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du samtykket kan de bruke så lang tid de vil(omtrent).For å få fortgang i saker lønner det seg alltid å aldri samtykke.Du får mulighet til å samtykke senere hvis du på død og liv vil hjelpe de jævlene,og la dem husère med deg som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet lappen for 3år siden og de tok ikke lappen min på stedet... istedenfor ble jeg kaldt inn til avhør etter 19dager og da tok de lappen min... men tror at hadde det gått 21 dager så hadde saken blitt henlagt..

dom som jeg var godtok jeg bot og måtte gå uten lappen i 3mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet lappen for 3år siden og de tok ikke lappen min på stedet... istedenfor ble jeg kaldt inn til avhør etter 19dager og da tok de lappen min... men tror at hadde det gått 21 dager så hadde saken blitt henlagt..

dom som jeg var godtok jeg bot og måtte gå uten lappen i 3mnd...

Hva gjorde du så du mistet lappen, men ikke ble fratatt den på stedet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til signatur.. kræsja audien..

En god venn av meg ble skadd i den kræsjn, så jeg ringte (dom som jeg var) politiet og fortalte hva som hadde skjedd.. Det skjedde forøvrig på en fredag den 22.08.03 og da hadde jeg avtalt med søskenbarnet mitt at vi skulle til besteforeldrene våre.. Da jeg snakket med politiet så avhørte han meg per telefon... slik at jeg skulle få komme meg av gårde.. alt i alt resulterte det i at jeg fikk 7000,- bot og 3mnd som fotgjenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke mas på dem, du skal ha fått et brev, om at du skal møte i rettsak en viss dato, har du ikke hørt noe etter 3 uker (tror det var 3) kan du kreve lappen tilbake til retten har avgjort hva som skjer og hvor lenge. har du ikke hørt noe etter 6 mnd, er saken foreldet... da er den henlagt, grunnet for lang tid... og da kan du bare hente den, og ikke skal du høre noe mer om den saken ;) hva mistet du den for da?

kjørte for fort, 117 i 70 sona...

fikk beskjed om at jeg ville miste den i mellom 8-10 måneder og en bot på rundt 8-10 tusen...

skjønner at det kanskje var teit å godta beslaget etter innleggene jeg har lest her, men der og da tenkte jeg bare at jeg ville slippe rettssaken, så jeg tok en tilståelsesdom på stedet.

såvidt jeg husker så var det vel 2 ukers angrefrist på samtykket, så jeg har frist til i morgen med å tenke over om jeg skal trekke tilståelsen tilbake eller ikke.. men vet ikke hvor lurt det er heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så over papirene jeg fikk den dagen en gang til nå, der står det at jeg har 3 uker frist på å angre...

men er litt redd for å trekke den tilbake, fordi jeg er redd det kan gjøre det vanskeligere for meg å søke om å få lappen igjen tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignende skjedde med meg for 2 uker siden. hvis du ikke godtar havner du først i tingretten, og etter det kan du også godta det, hvis ikke så havner det i retten. I tingretten skjer det ikke en dritt, de bare bestemmer om de skal fortsette og beholde lappen din eller ikke.

jeg fikk et brev i posten få dager ettter hvor det sto hvor lenge jeg mista lappen og hva bota blei på. hadde 113 i 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignende skjedde med meg for 2 uker siden. hvis du ikke godtar havner du først i tingretten, og etter det kan du også godta det, hvis ikke så havner det i retten. I tingretten skjer det ikke en dritt, de bare bestemmer om de skal fortsette og beholde lappen din eller ikke.

jeg fikk et brev i posten få dager ettter hvor det sto hvor lenge jeg mista lappen og hva bota blei på. hadde 113 i 70.

så du godtok ikke og møtte i tingretten istedet?

hvor lenge mistet du den? og hva blei bota på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt i 95 i 60 sone og mistet lappen 6 måneder + bot på 9000.

nektet da og skrive under på " åstedet " med håp om at politiet skulle slurve og bruke mer en 3 uker på å høre ifra seg. :D

Men fikk brev etter 2 uker om hva dommen ble. Og at det skulle bli rettsak siden jeg ikke skrev under. Men det gikk alikavell ann å unngå rettsak hvis jeg tilsto etterpå. Og det gjorde jeg jo seff når de hadde laser på meg.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg nektet og skrive under, og om de da ikke hører ifra seg på 3 uker er det bare og hente lappen din :P

Men om de hører fra seg er det bare og samtykke til det du har gjort. Så enkel er den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hadde jeg vært deg hadde jeg nektet og skrive under, og om de da ikke hører ifra seg på 3 uker er det bare og hente lappen din :P

Men om de hører fra seg er det bare og samtykke til det du har gjort. Så enkel er den saken.

Jo, men nå skrev jeg under på stedet da.. så lur var jeg... var ikke klar over den 3 ukers regelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du godtok ikke og møtte i tingretten istedet?

hvor lenge mistet du den? og hva blei bota på?

Det stemmer. mistet den i 6mnd og bot på 10.000. Men jeg skal prøve å få satt ned indragnings tida pga jobben (har ikke den helt store trua på det) Søkinga om å få den igjen tidligre får de skriftlig av meg. Dette skjedde også kl 2 på natta på en oversiktlig strektning (bommestadbakkane) men de tar de vist ikke serlig hensyn til.... Snittmåling med stoppeklokke av sivilbil, de hadde vistnok også film men den ville de ikke vise meg.

Hvis du ikke får godtatt før saken havner i retten, og du taper der, vil du også måtte betale saksomkostninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at saksomkostninger ikke er all verden.Havnet på en 1000-lapp på meg ihvertfall.

Hvis de har film som de vil bruke som bevis matriale,så har du rett til å få se den.

Til info,så har du ingen formildende omstendigheter når det gjelder fart,bare skjerpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...