Ca///e Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Her er en DIY på hvordan man gjør det. http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... Filter.htm Står at difficulty level 1 tilsvarer å klare å fylle luft i dekkene. Dette her er level 2 så det burde jo være like enkelt som å skifte dekk dette her da...
Søreng Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Litt OT Har akkuratt nå et 316 speedometer og turteller i min 320.. Ganske gøy når du drar turtallet langt over rødmerkingen på den turtelleren! Drar faktisk turtallet til ca 9000-10000 rpm eller noe sånn før sperra slår inn Drar turtelleren forbi rødmerkingen og ca helt ned til 10 tallet på bensinmåleren Ligger nytt speedometer og truteller og venter på posten nuh faktisk, men litt gøy med 10000rpm og Litt off topic men.. Fått fiksa ditt forresten Champ??
Champ Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 nei!!!! grrrr Sjekke litt turtallet nå , i 5 gir og 3000rpm ligger farten rundt ca 105 kmt , hvordan er dette i forhold til normalt? noen flere holdepunkter for å sjekke om turtelleren er kaputt ? men hvordan vet jeg om det er turtallsperra eller plugger, bensinfilter ?
Mr_Sunde Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Høres ut som turtelleren stemmer. Min 318i(92mod) har omtrent det samme turtallet i 100km/t.
Champ Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 men da skal den vel ikke sperra gå inn på 5000 rpm ? de fleste andre sier rundt 6000 rpm når den slår inn, altså ved eller over den røde streken , men hos meg skjer det noe 1000 rpm FØR streken. har jo da fått tips om plugger og bensinfilter, er dette reelt og i så fall hvilken av disse 2 delene er mest sannsynlig ?
MaVes Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 min m40 motor var også sånn rundt 5000 så dabba effekten av ville ikke mer på en måte, vakke som sperre så jeg fikk sjekka d på bmw verksted og fikk vite at d var kammen som var slitt, men sånne ting skjer jo med tett bensinfilter og råttne pluggledninger for ex også, men ikke mitt tillfelle
Champ Skrevet November 18, 2006 Forfatter Skrevet November 18, 2006 hva koster en slik kam da ? og hva koster det å få verksted til å bytte den ?
MaVes Skrevet November 18, 2006 Skrevet November 18, 2006 tja spørs vel hvor man kjøepr fra, jeg kjøpte fra www.koed.dk kosta 1800kr med ventiler og løftere, hva monteringen koster på verksted aner jeg ikke,
325ti Skrevet November 18, 2006 Skrevet November 18, 2006 har du hatt problemet lenge? eller har det dukka opp nylig? kansje du har en fordeler med turtallsperre, ei fjær som slår inn pga sntrifugal kraft. men da skal du hatt dette problemet lenge og ikke at de "dukka opp" sleit me dette på en audi 200 turbo jeg hadde, va no grubling før jeg ved tilfeldighet så fordelern med fjæra på. reiv av fjør og problemet var ute av verden
Champ Skrevet November 19, 2006 Forfatter Skrevet November 19, 2006 vel det er bare ca 2 mnd siden jeg kjøpte bilen, sånår dette kom vet jeg ikke , merka det da jeg skulle kjøre forbi en annen bil og trådde gassen i bånn, kutta på 5000rpm, så dette har sikkert vært fra før jeg kjøpte bilen. men det jeg jo ikke vet er om det er spærra eller noe annet, det er det jeg må finne ut men som jeg ikke har klart til nå, problemet er jo også at jeg ikke kan bil i det hele tatt og vet ikke hvor jeg skal se for å se etter ting
325ti Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 sjekk det med rotoren din, den finner du i fordeler huset,hvilken motor var det foresten? kansj den har cop (coil on plug) tenning, da kan du i tilfelle utelukke rotor problemet. har du m42 motoren har det vert plaga litt med lamda sonde problemer. så det var en 98 modell bil. da har du vell m44 (?) maskina. da kan iallefall utelukke rotoren, jeg anbefaler deg og stikke til et BMW verksted og få lest ut feilkoder på bilen din. ganske sikker på du finner svaret der.
Mr_Sunde Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Er M43 motor på E36 318i 98 mod. Det er uansett ikke noe mekanisk turtallsperre på noen E36. Jeg ville nok fått tatt en diagnose(Eller jeg personlig hadde vel kommet til å skru bilen i filler for deretter å sette den sammen uten å finne ut av det for deretter å ta diagnose på den) for å sjekke om en får opp noen fornufteige feilmeldinger. Kan jo tyde på at det er en eller annen føler eller noe som er defekt som igjen gjør at motoren går i noe slags nødmodus???
Champ Skrevet November 21, 2006 Forfatter Skrevet November 21, 2006 skal høre med verkstedet hva de skal ha for en slik diagnose, må få sjekka dette
Champ Skrevet November 21, 2006 Forfatter Skrevet November 21, 2006 i følge mine papirer har jeg vist en M43, eller rettere sagt i følge EKT eller hva det var for noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå