Gå til innhold

Selvvask på bensinstasjon

///Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for flere gode tips. Tar med meg bøtte og svamp neste gang og ser om det går ann å få sveivet litt over iallefall.

Tørkingen er jo også viktig, og da kan man jo bare kjøre bort fra vaskeområdet og så tørke der.

Men vi er vel alle enige om at vinteren er noe dritt, med tanke på å ha ren bil til enhver tid... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min driver å bygger et digert bygg med som skal bli busgrasjer i kjelleren, garasjer og kontor ove der også lager på loftet.. men nok om det... Ved siden av der har han også satt opp et bygg.. Det skal bli en form for vaske hall.. Maskin til busser i den ene porten, og til bil i den andre, der blir det under spyling på vei inn, også skal det stå høytrykksspylere, vannslanger, bøtter, avfetting og alt som hører med... her skal det bare stå en automat inne så du får på vann og en til såpe der du stapper på peng... Så dette gleder jeg meg til blir ferdig.. Ligger også innpå et inndustri område, så det er ikke så mange som kommer til å ta turen dit tror jeg utenom de som er mest gira, da det også finnes 2andre vaske haller på besninstasjoner...

Sånn som jeg gjør det, er

*Vann

*Avfetting

*vann

*Så bruker jeg svamp og bøtte med såpe. så slyllder jeg over igjen og tørker.

Og polerer hvis jeg føler for det...

Men dette blir ofte vannskelig på vinteren, Men noe spm snart blir mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vann på bilen før avfettingen? Da tynner du den veldig ut + at den ikke får så god tid til å reagere med selve "driten". Står vel på så og si alle flasker jeg har kjøpt med avfetting at de skal påføres tørr bil for best resultat. Kanskje ikke mulig på vinters tid, men uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man spyler av, og så påfører man skum fra skumbørsten UTEN å røre bilen med børsten.

Så finner man frem sin nye fine gode svamp og vasker bilen. Efterpå fullfører man programmet.

Dette er den eneste måten man kan gjøre det på. Maskinvask eller selvvask med børste er fy fy!

Bra tips.

Bruker du den der voksen og glanstørken også?

Hvilken stasjon bruker du? Vasket på Statoil Skøyen igår, med nevnte dårlige resultat...

Hei

Dette høres riktig ut ja.. jeg pleier som regel å vaske bilen på selvvask som ligger i Økern senteret..

Starter med å skylle bilen..De har de ekstra "tykk" såpe som virkelig for det gjort rent.. oxo skylle (dersom jg føler at jg slipper å bruke svampen som ligger i bagasjerommet ;)) oxo glanstørk etc og skylling av glansmiddlet...

har prøvd mange forskjellige selvvask og har hittil blitt mest fornøyd med denne!

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...