Gå til innhold

noen som kan alpina?


karlsen
 Share

Anbefalte innlegg

Alpina er en bilprodusent som får levert råkarrosserier og motordeler fra BMW. Mye lages/utvikles selv som hos RUF (porsche). På B3 2.7 tror jeg de bruker m52 blokken fra 2.5litern. Tror bare de har økt borelengden, forsterket kolbene og slipt kanalene og laget en litt annerledes motorelektronikk. Flotte maskiner med bmw's kvalitet....

har aldri kjørt en selv. Du kan sende mail til alpina. De er veldig vennlig og svarer på mailene!!

www.alpina.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte jeg Alpina?!? :lol:

Som jeg sa i denne tråden

Fra boka "BMW ALPINA" av James Taylor

The 2.7 litre C2 engine used the standard production 2693cc 'eta' cylinder block, retaining the original 84mm bore and 81mm stroke. However Mahle pistons raised the compression to 10.2:1 from the original 8.5:1 and the cylinder head was reworked with hemispherical combustion chambers and bigger valves. A tubular exhaust manifold was added and the original Bosch Motronic engine management was reprogrammed to suit. The Alpina engine developed 210PS at 5,800rpm and 289Nm at 4,500rpm

...og mer om B3 (navneendring pga "Customer feedback"...)

The B3 2.7 KAT had a further developed version of the 2693cc engine in the C2 2.7 KAT, with the same 204PS but around 9 percent more torque of 265Nm at 4800rpm.

Badging apart, in other respects it was the same as other contemporary E30-based Alpina models.

Endringer i understell er såvidt jeg vet Bilstein dempere og Alpina fjærer. Og Alpina hjul da; 7x16 med 205/50 foran og 8x16 med 225/45 bak (Michelin MXX)

Alpina delekatalog til E30 http://www.alpina-automobiles.com/pdf/teile_e30.pdf

Jada - jeg er fremdeles litt Alpina-fan :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få'n godkjent antar jeg at du må skaffe dokumentasjon på at bremsene på din bil er like bra eller bedre enn bremsene på en B3 2,7 - 296mm i diameter. Når det gjelder ombygging er det dokumentasjon, dokumentasjon og atter dokumentasjon som gjelder ofr at "tilsynet" skal bli fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...