Gå til innhold

Få ut tåkelys!! HJELP!


-Martin-
 Share

Anbefalte innlegg

Pæren i det ene tåkelyset mitt har gått så jeg har vært å handlet meg en ny prære, men å få ut tåkelyset var ikke bare bare.

Noen som kan beskrive for meg hvordan jeg får løsnet det?

Bilen er en BMW E36 320i 1994 mod, med M3 front.

For ordens skyld gjelder dette høyre side.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ned med et plastdeksel på undersiden, slik at du kommer til lykten fra baksiden. Det er litt knot - særlig hvis bilen er veldig lav :-)

Sikkert enklest hvis du jekker den litt opp, evt. kjører helt frem på en murkant, du må i alle fall inn fra baksiden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh.... Det er bare å bruke ett flattjern som du stikker inn i ene hullet ved siden av lykten. Der inne er det en låsemekanisme i form av en hendel. Når du treffer denne spretter lykta ut. Så er det bare å skifte pære :) Gjort på ca. 1 min.

stemmer det! enklere kan det ikke gjøres! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh.... Det er bare å bruke ett flattjern som du stikker inn i ene hullet ved siden av lykten. Der inne er det en låsemekanisme i form av en hendel. Når du treffer denne spretter lykta ut. Så er det bare å skifte pære :) Gjort på ca. 1 min.

stemmer det! enklere kan det ikke gjøres! :D

Mulig det er annerledes på m3-fangeren, men hvis ikke er det bare å treffe denne hendelen å lykta popper ut, gjorde det selv i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh.... Det er bare å bruke ett flattjern som du stikker inn i ene hullet ved siden av lykten. Der inne er det en låsemekanisme i form av en hendel. Når du treffer denne spretter lykta ut. Så er det bare å skifte pære :) Gjort på ca. 1 min.

stemmer det! enklere kan det ikke gjøres! :D

Mulig det er annerledes på m3-fangeren, men hvis ikke er det bare å treffe denne hendelen å lykta popper ut, gjorde det selv i forrige uke.

det er IKKE annerledes. men det beste av alt er jo å ha en grav som du kan kjøre oppå.. slik som jeg har :lol: da trenger du ikke skrujern engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så 2 ting på siden av lykta der... nederst var det en slags sylinder med en stjerne skrue inni. og øverst er liten hendel om dere vil.. jeg prøvde å presse denne inn med den gav ikke mye etter men jeg kunne bevege lykta utover når jeg presset den.

Beklager at jeg har litt tungt for det men er det noen av dere som kunne tatt noen bilder av det dere mener? evt. har bilder liggende? enda bedre hvis noen hadde laget en DIY!

TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så 2 ting på siden av lykta der... nederst var det en slags sylinder med en stjerne skrue inni. og øverst er liten hendel om dere vil.. jeg prøvde å presse denne inn med den gav ikke mye etter men jeg kunne bevege lykta utover når jeg presset den.

Beklager at jeg har litt tungt for det men er det noen av dere som kunne tatt noen bilder av det dere mener? evt. har bilder liggende? enda bedre hvis noen hadde laget en DIY!

TAKK!

den hendelen er utløsermekanismen til lykta. den skal presses bak over, visst du står å ser på fronten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så 2 ting på siden av lykta der... nederst var det en slags sylinder med en stjerne skrue inni. og øverst er liten hendel om dere vil.. jeg prøvde å presse denne inn med den gav ikke mye etter men jeg kunne bevege lykta utover når jeg presset den.

Beklager at jeg har litt tungt for det men er det noen av dere som kunne tatt noen bilder av det dere mener? evt. har bilder liggende? enda bedre hvis noen hadde laget en DIY!

TAKK!

Mener du er godt på vei ut med lykta når du presser inn hendelen. Tror det eneste som trengs er at du presser enda litt til til det knepper til og lykta kommer ut. Mekanismen var litt treg på mine også. Bruk makt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å lage en ny tråd... Jeg synes bagasje roms luken min går så veldig langt "opp" den går lissom opp og ned mot bakruta før den stopper av en eller annen fysisk hindring. er det ikke sånn at den hydraulikken skal holde igjen bakluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...