Gå til innhold

Komplingsskjema for Cruisecontroll

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Manuel kasse på denne?

hvis ikke var det man på den som CC stod i?

Hvis du ser oppe i den fremste lille releboksen(foran sikringsboks) ser du noen plass det skal stå en sikring? Evt i sikringsboks ,#37 skulle vi hatt tak i, 5A,skal sitte på GUL ledn.(Helt inn mot torpedovegg i releboksen)

Så lurer jeg på om det er samme farve på ledn på begge sider av kontakter fra spak...

Skrevet

CC kom fra ein som hadde automat, og eg hadde opplagt ledningsnett til dette + ein heil del anna tull som eg ikkje veit ke er :S

Den fremste boksen står det berre eit rele heilt framme i boksen, og ein sikring 5A inn på ein gul ledning, men det såg ut som om at denne var seriekopla opp til ein tom rele plass. Kunne du ha tatt eit bilde i din?

Skrevet

Ser ut på koblingsskjema som det skal være 2 releer,et for høy, og et for lav fart.

Er i Trondheim og bilene mine står i Østfold så jeg har ikke mulighet til å se, men mener å huske at det var 3 releer i denne releboksen.

Kan være greit om du beskriver hva som fulgte med som du ikke visste hva var...

Foreløpig ville jeg prøvd med sikring og et passende rele eller tyvkoblet pinner i relekontakt.

Forøvrig vil kanskje ikke CC funksjonere før du har litt fart...

(De andre farvene ser ut til å være i funksjon ved aut.kasse, til gassspjeldindikator,føler for hastighet ol)

Skrevet

Hmmm.. Får prøve å finne ut kva type rele som skal stå der, har nokre rele liggende, men veit ikkje om dei passer da :S

Veit ke alt var no, av det som eg har fått, men veit ikkje om eg har fått alt.

Det som fulgte med var:

* Motor

* Hjerne

* Spake

Fekk med ledningsnett også, men hadde som sagt det lagt opp i bilen fra før av. Så det var heldigvis ikkje noko problem :)

Så eg mangler den som skal vere på den "røde" kontakten, og releene :(

Skrevet

Akkurat det som er problemet, eg har automat, og den kom fra ein bil med automat :)

bilde010it8.jpg

Øvert til venstre (på den tomme releplassen): Ledninger inn på 2468.

Øverst til høgre: Ledninger inn på 24568

Nederst til venstre (står "feil" veg): Ledninger inn på 4568

Skrevet

De to ledige plassene ved siden av det som allerede er montert skal være reler for høy/lav hastighet.(Det med 4 og det med 5 pinner,øverste rekke)

Blir vel sånn at tempomat-motor ikke får noe strøm til å kjøre opp eller ned uten ser det ut til... Den blir bare stående i en posisjon.

Den røde kontakten du nevner kan den være orange og ha 6 pinner med bare ledninger til 5?

Skrevet

Ok. Skjønner. Kva type rele passer her? Har ein del rele liggende, men det er blant anna fra hjernen på den andre E34-en, og dei kan du vel ikkje bruke om kvarandre?

Det er ein rød/orange kontakt ja. Meine å huske at det var 5 pinner, men fleire ledige hol. Er nok den saken til bremser, cluth osv som skal vere der.

Skrevet

Jeg bruker å prøve reler som har samme antall pinner :D

Kunne du ha sjekket akkurat hvor mange pinner det er og hvor mange ledige hull.... (Sitter med hundrevis av sider med koblingsskjema så det blir litt slitsomt å kryssjekke alle nr...)

Hvis du forteller meg hvordan jeg legger bilder her kan jeg legge ut noen som kanskje gjør det litt lettere å være detektiv.

Skrevet

Har dreve på med bremsene så har vore litt opptatt med dei. Men nå som eg har fått til dei kan eg vende tilbake til dette "håplause" greiene :P

bilde003mw0.jpg

Der har du bilde av kontakten som "ingenting" passa inni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...