Gå til innhold

Komplingsskjema for Cruisecontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm... Har eg moglegheit til SRS også? Lure på ke anna som "skjuler" seg i dette ledningsnettet..

E-book du har det koplingsskjemaet i eller? :D

Har testa med to forskjellige reele, blant anna eit oransj og eit gult, men merka ingen forskjell :(

Er det ope eller lukka rele som skal stå der? Eg trur eg berre har opne rele liggende. Vist eg ikkje teke feil no.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

No byrjar eg å bli frustrert her :( Har ringt GS og prøvd å skaffe relene (vist det er det som er galt) men han kunne desverre ikkje hjelpe meg :( Så eg får vel ut å skru litt til.. Har du peiling på kva type rele som skal stå der? Navn/nummer ?

• 1 month later...
Skrevet

Sjekket ting som gjør at cruisekontrollen slår seg av til vanlig?

*bremsebryter

*klutsjbryter

*hendel/bryter på ratt

klutsj -og bremsbryteren finner du under rattstammen, over sparkepannelet, på E36 i alle fall. Hvis du har automat så skal pluggen som går ned til klutsjbryteren være kortsluttet. Det er fordi cruisekontrollen tror at klusjen ikke er inne (koblet fra) når den er kortsluttet. Er bryteren gåen så tror cruisekontrollen at klutsjen er inne siden bryteren bryter den kretsen. Bare et tips på hva du kan sjekke.

Skrevet

Ac Schnitzer er nok inn på det, tipper den kontakten er til bryter enten på bremsepedalen eller clutchen. Jeg hadde en MB 123 med orginal cc og den hadde 2 brytere på bremsepedalen en til bremselys og en til deaktivering av cc.

Skrevet

På E36 så er det kun clutchbryteren som er direkte koblet til cruisekontroll systemet (kablene). På bremsebryteren så henter cruisekontrollen signalet på en annen måte. Sikkert via koblingsboksen du har på venstresiden bak sparkepanelet.

Del nr 13 som dere lurer på er den loopen man kobler på kontakten til clutchbryteren når man har automat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...