gematu Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hei Jeg har hatt bilen (e39 98 mod) på service for å fikse en knukket plastskrue som gjorde at bilen lekket kjølevæske. Dette var for noen måneder siden. Men 2 ganger etter dette har jeg måttet fylle på kjølevæske. Check coolant level har jeg fått. Senest idag. Men jeg har hatt varmeappararat (klimanalegget) på fullt siden det er så kaldt ute. Kan dette ha hatt noe med det å gjøre at den lekker? Eller er det en slange eller noe som ikke er tett kanskje? Jeg tenkte siden jeg hadde varmeapp på 32 grader, om dette hadde noe å si at den skulle bruke vann... men jeg vet ikke Bilen har ikke kokt...
rams Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Kjøleanlegget skal være et lukket system og kjølevæsken forsvinner ikke ved bruk. Du har lekkasje ett eller annet sted
gematu Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 Er det noen sammenheng med at ved full bruk av varmeapp så bruker det mer vann? Eller var det bare tilfeldig at jeg fikk feilmeldingen nå etter å kjørt med full varme
mowz Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 når du har på full varme fører du varmt vann inn til vftemotoren bare. du bruker ikke noe mer vann. så det er nokk lekasje ett sted. kjør den varm, og så skru av motor og klem på slager ved tilkoblingspunkter, kan være små sprekker der. har hatt samme problem en gang i tia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå