Gå til innhold

Skal bygge nytt anlegg i bmw'en. Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg driver å skal bygge meg nytt anlegg i bilen. Ble ikke fornøyd med det gamle, og jeg syntes jeg fikk for lite bagasjeplass. Så jeg skal bygge om alt. Jeg skal også bytte elementer. Jeg har nå kjøpt inn en Pioneer TS-306c 12" subwoofer. Også har jeg en Pioneer GM-7100M monoblokk forsterker fra før av. Det er store muligheter for at jeg kjøper inn enda en sånn Pioneer subwoofer, så jeg skal lage til plass til den også. Jeg har tenkt å ha lukket kasse, ettersom det er mest plassbesparende og gir finest bass. Jeg tegnet kjapt noen tegninger på hvordan jeg skal ha det. Hvis noen har lyst, så hadde det vært fint hvis de hadde tegnet litt bedre enn det jeg har gjort (det ble veldig stygt, hehe. Har kun Paint).

Det jeg lurer litt på er hvordan jeg skal bygge basskassa, eller kassene. Jeg skal ha elementene litt vridd i hjørnet innerst i bagasjerommet på begge sider, og ha forsterkeren i midten mellom de (dette går akkurat), eller å ha den felt ned mellom de og ha plexi glass over. Jeg har et lite firkantete hull i gulvet som er disse målene: H: 5cm, B: 87cm, D: 30cm. Så jeg skal bygge kassa litt nedi det rommet der, så jeg bruker mest mulig av den lille plassen inni der. Også har jeg tatt vekk veggene innerst i bagasjerommet og skiposen, så da fikk jeg litt ekstra der. Der ser mål og alt på tegningen. Jeg lurer på om noen kan tegne på et program eller noe hvordan jeg skal bygge basskassa inni der?

Her er bildene:

Tegning1.jpg

Her er målene (jeg skal ikke bygge noe utenfor det "rommet" i gulvet der):

Tegning2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg målt ordentlig og laget en papp mal. Lagde den veldig fort, så den ble jo ikke noe fin, men jeg ser hvertfall sånn ca. hvordan jeg skal ha kassa. Jeg har laget den sånn passe ordentlig på den ene siden (malen altså), også åpen på den andre siden så der ser hvordan det er der. Noen som kan lage denne i et sånn basskasse bygge program for meg hvis de får målene? Eller noen som kan si hvor jeg finner disse basskasse bygge programmene?

Her er bildet:

Tegning1-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...