Hitokiri Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Har problemer med varmluften i min 520i. Når motoren er varm, og jeg har varmeapparatet på halv styrke (temperatur), så blåser den glovarm luft. Om jeg så stiller den ned til 18-20 grader, så blir det bare kaldluft. Altså har jeg valget mellom iskald og gloheit luft Noen som vet hva dette skyldes? Har ikke klima på bilen.
Glenno Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Er det når bilen har nådd drift temp og du f,eks ligger over 80 du merker dette spes? Jeg for min del pleier justere på varmen på dashboardet slik at den er på 1strekk rød eller noe. (tenkte ikke på temp bryter som viser 0-24 eller noe)Sjønte du den?
Hitokiri Skrevet November 14, 2006 Forfatter Skrevet November 14, 2006 dette skjer når motoren har blitt varm, ja. Vet ikke om du tenker på 80 grader eller 80 km/t Men det skjer uansett så lenge motoren er varm (visern står rett opp). Og resten skjønte jeg ikke, nei
Jan e34 Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Kranglete varmeventiler? http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=35
Glenno Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Tenkte på 80km. Tenkte på der varm kald/ luft på blåser ut i kupen. Den som ligger over eventuelt cdspiller med hjul som viser rød og blå strekker (varmt/kaldt). Beklager om jeg er unøyaktig her men prøver iallfall hjelpe Sikkert kansje andre her som kan forklare etter denne mld hva jeg tenker på.
bmw520 Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 Har problemer med varmluften i min 520i.Når motoren er varm, og jeg har varmeapparatet på halv styrke (temperatur), så blåser den glovarm luft. Om jeg så stiller den ned til 18-20 grader, så blir det bare kaldluft. Altså har jeg valget mellom iskald og gloheit luft Noen som vet hva dette skyldes? Har ikke klima på bilen. dette var d samme problemet på min E34, D var bryterne inne i bilen som ikke funket som de skulle.
Hitokiri Skrevet November 19, 2006 Forfatter Skrevet November 19, 2006 Tenkte på 80km. Tenkte på der varm kald/ luft på blåser ut i kupen. Den som ligger over eventuelt cdspiller med hjul som viser rød og blå strekker (varmt/kaldt). Uhm... reguleringsbryterne ligger under anlegget. Du tenker ikke på de bryterte som justeres horisontalt? Beklager om jeg er unøyaktig her men prøver iallfall hjelpe Sånt setter vi pris på
Hitokiri Skrevet November 19, 2006 Forfatter Skrevet November 19, 2006 Har problemer med varmluften i min 520i.Når motoren er varm, og jeg har varmeapparatet på halv styrke (temperatur), så blåser den glovarm luft. Om jeg så stiller den ned til 18-20 grader, så blir det bare kaldluft. Altså har jeg valget mellom iskald og gloheit luft Noen som vet hva dette skyldes? Har ikke klima på bilen. dette var d samme problemet på min E34, D var bryterne inne i bilen som ikke funket som de skulle. Du vet ikke om en bra bruksanvisning for dette? Pærene bak der har tatt kvelden, og jeg har fanken men ikke klart å pønske ut hvordan jeg skal skifte dem engang
Glenno Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 Tenkte på 80km. Tenkte på der varm kald/ luft på blåser ut i kupen. Den som ligger over eventuelt cdspiller med hjul som viser rød og blå strekker (varmt/kaldt). Uhm... reguleringsbryterne ligger under anlegget. Du tenker ikke på de bryterte som justeres horisontalt? Beklager om jeg er unøyaktig her men prøver iallfall hjelpe Sånt setter vi pris på Tenkte på hjulet som går vertikalt. For min del med bruker jeg en kombinasjon av bryteren for gradene (det over skebeger og under cdspiller) og det vertikale hjulet får jeg justert passe temp. Ellers så kan det kansje finnes noen svar her: http://www.autopower.se/ http://www.bmwe34.net/ http://www.realoem.com/bmw/select.do
Toro Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 prøv å bank lett på varmeventilene, det kan hende de bare har hengt seg opp. det ligger 2 av dem i motorrommet (tror de ligger ved torpedoveggen).
RenZor Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 På E34 blåser det vel bare varmluft fra 2 ventiler (oppe ved speilene på hver side), og i gulvet? Resten er bare friskluft?
bmw520 Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 På E34 blåser det vel bare varmluft fra 2 ventiler (oppe ved speilene på hver side), og i gulvet? Resten er bare friskluft? dette stemmer ikke, i de og dem bmw`ene jeg har/hatt, så kommer d varmluft i alle kanalene, er bare å åpne spjellene d
bmw520 Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 prøv å bank lett på varmeventilene, det kan hende de bare har hengt seg opp. det ligger 2 av dem i motorrommet (tror de ligger ved torpedoveggen). jepp, de er helt inne ved topedoveggen på venstre side, rett neden for vinduvisker armen,viss d ikke hjelper å banke på dem, er d stor sansynelighet at det er bryterne i bilen, dem som er mellom askebegeret og spilleren, dem er ikke i orden hos meg
bmw520 Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 Du vet ikke om en bra bruksanvisning for dette? Pærene bak der har tatt kvelden, og jeg har fanken men ikke klart å pønske ut hvordan jeg skal skifte dem engang huff ja, dem er gåen hos meg også, må ut med bryter panelet, d har jeg gjort før, og er en liten jobb d bmw er flinke til å krångle til d iblant da, uff, lyset har gått i computeren min også, men d er noe lettere d da er bare å ta ut spilleren og dra i en spak/håndtak eller hva man skal kalle d, bak computeren, da kommer hele computeren ut men når man skal ut med bryterne må man demontere hele dritten av mittkonsolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå