Gå til innhold

Montert xenon e36!

pocket
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke lov å kjøre med Xenon lys uten at der er motorisert justering på høyde med lasteføler.

Det går ikke gjennom en evt kontroll hos tilsynet.

Det er for jævlig å møte biler med lysa justert i hytt og pine.

Og bedre blir det ikke når det i tillegg skal være Xenon montert av menigmann.

Vet mange som har gått gjennom, og til og med spurt Biltilsynet om de hadde noe å utsette på lysene, uten at det har vært et problem.

Så lenge lysene er korrekt justert (gjerne enda litt lavere med xenon enn halogen), så er det null problem å møte en bil med ettermonterte xenonlys. Det er ikke noe verre enn en bil med halogentåkelys i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel mest pga kombinasjonen av styrken til xenon lys og tung lasting av bil som er skummel. Derfor krav til aut høyderegulering.

I tillegg er det vel påkrevd lyktespylere. Xenon lysene prod jo ikke så mye varme som halogen pærene gjør, lettere for drit og f.eks snø til å sitte lenge å lage texas.

Men hvis en er påpasselig med tanke på overnevnte faktorer så skulle det jo gå fint i det daglige hvis lysene er justert i riktig høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bedre blir det ikke når det i tillegg skal være Xenon montert av menigmann.

Jeg har kjørt med xenon på min E34 Touring i litt over 1år. Ettersom jeg var å justerte lyktene på NAF etter montering, så har ikke hatt noen problemer med at mine medtrafikkanter har blunket eller knyttet neve mot meg :wink: .

Så alle som ettermonterer xenon, bør få justert lykene på verksted. Gjerne en ørliten tanke lavere enn normalt, så blir det ikke noe problem for andre trafikkanter 8) .

OT: Gunnar, skaffer du 4300K H1 sett til denne knallprisen hvis jeg bestiller det hos deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig pris er 1850,- inkl. frakt ved forhåndsbetaling, evt. 1799,- om dere henter hos meg

For de av oss som vil ha bi xenon da?, ha du noe pakkepris der, eller blir det 1850,- + 1799,- (3649,-)?

(Kanskje noen som vil ha i grøftelys også...pakkepris på 3 sett?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakten blir høyere enn for ett sett med to, men vi kan si 3500,- inkl. frakt for to sett H1/H7 6000K? 5 lapper for tre sett ferdig tilsendt.

Vær forøvrig obs på at ingen xenonlys er "ment" for å slås av og på hele tiden, og dermed ikke nødvendigvis egner seg til fjernlys. Mange bruker det slik allikevel, og jeg vet ikke om de har hatt noe problemer med det. antiloop her har jo f.eks. et ettermontert sett i fjernlysene også, så han kan kanskje rapportere litt om hvordan det funker?

Uansett går det an å ta litt hensyn til det, og ikke drive og slå fjernlyset av og på hele tiden. De fleste biler med originalmonterte xenon fjernlys har en annen løsning (pærene står på hele tiden, men blendes med en el.motorisert kapsel).

OT: Gunnar, skaffer du 4300K H1 sett til denne knallprisen hvis jeg bestiller det hos deg??

Lagerfører egentlig bare H1/H7 6000K for enkelthets skyld (har H4-sett også for øyeblikket), men jeg kan bestille andre farger og typer også. Ikke på dagen though, for jeg må ta det sammen med flere sett (de kommer fra andre siden av kloden). Hvis de første jeg har nå ryker fort ut sender jeg nok en bestilling til i løpet av noen uker, og kan selvfølgelig ta med ønsker da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

).
OT: Gunnar' date=' skaffer du 4300K H1 sett til denne knallprisen hvis jeg bestiller det hos deg??[/quote']

Lagerfører egentlig bare H1/H7 6000K for enkelthets skyld (har H4-sett også for øyeblikket), men jeg kan bestille andre farger og typer også. Ikke på dagen though, for jeg må ta det sammen med flere sett (de kommer fra andre siden av kloden). Hvis de første jeg har nå ryker fort ut sender jeg nok en bestilling til i løpet av noen uker, og kan selvfølgelig ta med ønsker da. :)

Ok, helt greit for meg å vente litt. Kunne godt tenkt meg xenon i fjernlyset, og da er vel 4300 eller 4500K som gir det beste lyset? 8) . Gi meg ett pip når du skal bestille neste gang :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forøvrig obs på at ingen xenonlys er "ment" for å slås av og på hele tiden, og dermed ikke nødvendigvis egner seg til fjernlys. Mange bruker det slik allikevel, og jeg vet ikke om de har hatt noe problemer med det. antiloop her har jo f.eks. et ettermontert sett i fjernlysene også, så han kan kanskje rapportere litt om hvordan det funker?

Og hvis man først skal ha xenon i fjernlysene, så har man også heller 50/55w ballaster, istedenfor vanlige nærlystballaster på 35w. Mer lys til barna! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg justert lysene hos NAF, så slipper jeg å blende noen. Skjedde akkurat det samme som med deg ChrZZ, han sa at lysene ikke var lovlige og jeg svarte med hum.. nei det var jeg ikke klar over! :wink: Betalte forresten en grønn femtilapp jeg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...