Gå til innhold

Motorbytte på 318is til 3l m3 maskina, hva kreves?


Azzido
 Share

Anbefalte innlegg

det du trenger er komplett drivlinje,bremser etc,speedometer, ledningsnett til motoren, evt bensin pumpe og seff da radiator og slikt, pluss at skal karroseriet holde en stund så ville jeg anbefalt å sveise opp m3 forsterkningene på travers festene bak på karroseriet.. disse får man kjøpt.. ekke store jobben å sveise opp når man alikevel har bakstillingen nede. er værre når det revner og må sveise opp hele golvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en komplett m3 bakstilling til deg hvis du trenger,mangler en bærearm(den 2 delte) ellers komplett med diff drivaksler og bremser,har også m3 dempere med eibach senkefjører :wink: 7500.- for bakaselen.tar du med demperne skal du få alt for 8500.-interessert send pm eller ring på

93206520.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak så må svingarmene(med bremser), traversen, diff, drivakslinger, fjører og dempere byttes. Selve bærearmene er like som resten av 3 serien.

Motor, girkasse og mellomaksling må jo seff byttes.

Fremme så må bærearmene, traversen, spindel, bremser og fjørbein byttes.

Radiator og viftekanal må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg ser det så er det igrunn likegreit å kjøpe seg en vraka m3 og bruke det som delebil? Da får man med alt som trengs av deler isteden for å starte å jakte på deler rundt forbi overalt.

Angående bakakselen, er dette noe som ville passa på det oppsettet som er nå? Hvopr mye senker de demperne og fjærene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azzido: Kjøpt deg BMW igjen? Hva skjedde med planene ang. S15`en?

Kan si det sånn at Nissan Silvia s15 økte med ca 100.000,- i avgifter etter nyttår. nesten 500.000 for en Nissan blei i meste laget følte jeg

Da fant jeg heller ut at jeg kunne komme tilbake til gamle trakter og bygge på en bil jeg har noen års erfaring med.

Og med DR_S sin 318is som utgangspunkt føler jeg at jeg stiller greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er 318is`n din førstegangsregistrert i Norge? Hvis den er registrert i Norge før dagens dato for 10 år siden (når dette skrives; 18.11.96), så slipper du å betale avgifter på ombyggingen.

Førstegang reg i 98, så bilen slipper ikke imellom avgiftshelvete ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...