Azzido Skrevet November 16, 2006 Share Skrevet November 16, 2006 Hei! Jeg har nettopp gått til annskaffelse av en 318is e36 og lurer da generelt på hva som må gjøres under en eventuell prosess med å bytte til 3l m3 maskina på 286hk? Kom gjerne med erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet November 16, 2006 Share Skrevet November 16, 2006 det du trenger er komplett drivlinje,bremser etc,speedometer, ledningsnett til motoren, evt bensin pumpe og seff da radiator og slikt, pluss at skal karroseriet holde en stund så ville jeg anbefalt å sveise opp m3 forsterkningene på travers festene bak på karroseriet.. disse får man kjøpt.. ekke store jobben å sveise opp når man alikevel har bakstillingen nede. er værre når det revner og må sveise opp hele golvet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T Y racing Skrevet November 16, 2006 Share Skrevet November 16, 2006 har en komplett m3 bakstilling til deg hvis du trenger,mangler en bærearm(den 2 delte) ellers komplett med diff drivaksler og bremser,har også m3 dempere med eibach senkefjører 7500.- for bakaselen.tar du med demperne skal du få alt for 8500.-interessert send pm eller ring på 93206520. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Bak så må svingarmene(med bremser), traversen, diff, drivakslinger, fjører og dempere byttes. Selve bærearmene er like som resten av 3 serien. Motor, girkasse og mellomaksling må jo seff byttes. Fremme så må bærearmene, traversen, spindel, bremser og fjørbein byttes. Radiator og viftekanal må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 Sånn som jeg ser det så er det igrunn likegreit å kjøpe seg en vraka m3 og bruke det som delebil? Da får man med alt som trengs av deler isteden for å starte å jakte på deler rundt forbi overalt. Angående bakakselen, er dette noe som ville passa på det oppsettet som er nå? Hvopr mye senker de demperne og fjærene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Det vil bli billigst og mest lettvint å kjøpe en skadet bil. Da får du med alle delene du trenger, og du kan selge de du ikke har behov for. M3 deler er som regel veldig lett å bli kvitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Denne er stjålet fra et annet forum (jeg biter meg i tonga når jeg prøver og si det) men det intresant for de som bygger om ti større motor brebere felger o.s.v. http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=4592 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 Denne er stjålet fra et annet forum (jeg biter meg i tonga når jeg prøver og si det) men det intresant for de som bygger om ti større motor brebere felger o.s.v. http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=4592 Ikke dum den der... men det å godkjenne en 318is som 3l m3 kan vel fort bli noe stress? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossel Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Azzido: Kjøpt deg BMW igjen? Hva skjedde med planene ang. S15`en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 Azzido: Kjøpt deg BMW igjen? Hva skjedde med planene ang. S15`en? Kan si det sånn at Nissan Silvia s15 økte med ca 100.000,- i avgifter etter nyttår. nesten 500.000 for en Nissan blei i meste laget følte jeg Da fant jeg heller ut at jeg kunne komme tilbake til gamle trakter og bygge på en bil jeg har noen års erfaring med. Og med DR_S sin 318is som utgangspunkt føler jeg at jeg stiller greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mossel Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Oioi, har du kjøpt bilen til Dr_S? Ja det er jo et bra eksemplar. Du vurdrer å sette i større motor skjønner jeg? Tenkt å godkjenne osv eller? PS. Hva skal Dr_S ha nå tru? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet November 18, 2006 Forfatter Share Skrevet November 18, 2006 Har vist det, overtar den så fort DR_S har fått henta seg inn en touring ifra tyskland. Ja vurderer større maskin, godkjenning er jeg litt usikker på... får lese litt lover og paragrafer først i tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Når er 318is`n din førstegangsregistrert i Norge? Hvis den er registrert i Norge før dagens dato for 10 år siden (når dette skrives; 18.11.96), så slipper du å betale avgifter på ombyggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet November 18, 2006 Forfatter Share Skrevet November 18, 2006 Når er 318is`n din førstegangsregistrert i Norge? Hvis den er registrert i Norge før dagens dato for 10 år siden (når dette skrives; 18.11.96), så slipper du å betale avgifter på ombyggingen. Førstegang reg i 98, så bilen slipper ikke imellom avgiftshelvete ;( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 18, 2006 Share Skrevet November 18, 2006 Nå vil du få en greit bruksfradrag da Husker ikke satsene pr. år, men det er ikke snakk om noe "store" summer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå