Gå til innhold

"konsoll" til dvd skjermen(e30)færdig!


 Share

Anbefalte innlegg

begynte igår å planlegge litt hvordan jeg skulle gjøre det med dvd skjermen jeg har i bilen min.. den har bare ligget der å "slengt" imellom en stund og har irritert meg over det i lengre tid.. igår bestemte jeg meg for å lage meg en liten konsoll til den..

skjermen som skal bruker er en pyle skjerm, og dvd spillern er av et navn som jeg ikke husker:Phehe.. kjøpte den for en stund siden av en som bestillte den ifra USA.. legger med noen bilder for å vise hvordan jeg har tenkt å lage den..

dsc00222cy0.th.jpg

her har jeg skjært ut en bit av en kryssfiner.. tenker å lage konsollen av det..

dsc00225wt3.th.jpg

målt opp og kappet ut hull til skjermen..

dsc00224rx0.th.jpg

hær prøver jeg hvordan skjermen passer i platen.. måtte file litt på kantene på plata for å få skjermen til å passe skikkeli inn..

dsc00226jq8.th.jpg

her har jeg laget toppen av konsollen.. så blir skjermen støttet så fint opp.. :lol:

dsc00227nz4.th.jpg

dsc00228ie7.th.jpg

slik ser det ut foreløbig.. skal ut om litt å fortsette det lille prosjektet mitt..

Hvis noen har noen tips eller noe så er det bare å peise på.. tar imot:Phehe..

en liten oppdatering 8) har skjært til en side plate til konsollen nå.. og limt platene sammen.. er begynnt å sparkle litt og dette er det nåværende resultatet:

dsc00231zx8.th.jpg

hær har jeg begynnt å sparkle litt over kantene og prøver å tilpasse konsollen med den originale konsollen.. prøver å lage en bedre overgang nederst der så det ikke blir så kvass overgang..

dsc00232dk2.th.jpg

jeg la selfølgelig plastfolie imellom:Phehe..

dsc00240bt9.th.jpg

har skjært av det overflødige sparkelet.. pusser litt over så det blir så jevnt så mulig..

dsc00241ec9.th.jpg

passer bedre sammen med konsollen enn jeg hadde forventet egentli :) har lagt på et strøk med sparkel til for å få den buen finest mulig..! håper å være færdig med dette i løpet av morgen dagen kanskje..

har kjøpt inn skinn for å trekke den opp med.. liknet veldig på original mønsteret..:)

liten oppdatering ja:

dsc00243ni8.th.jpg

hær begynnte jeg å trekke opp konsollen med skinn..

dsc00244ga8.th.jpg

hær har jeg begynnt å snitte den litt opp..

dsc00245uo1.th.jpg

hær er jeg delvis færdig å trekke den opp.. litt modifisering av kanter igjenn:P

slutt bilder:) delvis færdig ja:)

dsc00249oe1.th.jpg

dsc00250ux1.th.jpg

dsc00251ze2.th.jpg

dsc00253tb0.th.jpg

beklager bildekvaliteten:P alle er tatt med mobil kameraet:)men er passelig fornøyd me bildene..

men om konsollen så blir det sikkert oppdateringer en annen gang.. akkurat nå mangler jeg noe bak skjermen som liksom holder den oppe, og den sitter dønn fast i skinnet i ramma der, og det var jo egentlig ikke meningen.. blir nok en oppdatering når jeg finner ut hvordan jeg skal gjøre resten men for nå sier jeg at dette prosjektet er færdig.. jeg ble nå ganske fornøyd egentlig:)

og må takke wheelman hr på forumet fom den flotte girkula jeg fikk idag :lol: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men visste ikke helt hvordan jeg skule gjøre d..

har brukt kryssfinerplate.. ca 4 mm.. tenkte å kanskje bare bruke et stykek av platen å skjære til å bare ha en liten støtte fra vegg til vegg bake den.. så den blir perfekt kant i kant framme.. blir vel litt jalla men.. skal jo ha dvd spilleren bak der så må vippe fram skjermen når jeg skal skifte plater.. heldigvis skjer vel ike d så ofta siden dvd plater er så stor å får mye innpå dem:Phehe.. men tror det blir helt greit.. aldri gjort noe sånn hær før.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. nå er den færdig.. ble færdi igår kveld!gjorde det ikke optimalt og skjermen sitter så fast nå at det er jo ikkje mulighet å ta av skjermen for å bytte plate nå.. men skal ordne dette når jeg får lyst:Phehe.. er fornøyd egetnli at jeg fikk til såppass:P men legger ut bilde av resultatet når jeg kommer fra jobb i kveld! jeg kaller dette prosjektet da færdig, men blir sikkert å oppdatere prosjektet når jeg får ordnet skjermen så den får en slags vippefunksjon for å komme til selve spilleren som står bak skjermen!:)hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...