Harald e30R Skrevet November 16, 2006 Share Skrevet November 16, 2006 Hei.. var og kjøpte ny topp tim m20 b25 motoren min i dag.. også lurer jeg på det med høvling.. mange som har skrevet at en Må høvle toppa bare men tar de av.. men vil da tru at det ikke skulle være noe problem.. Hvoran er dette egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 16, 2006 Share Skrevet November 16, 2006 plan toppen og kjøp ny pakning. koster deg ikke all verden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald e30R Skrevet November 16, 2006 Forfatter Share Skrevet November 16, 2006 hmm.. ja fikk med meg det, men hvis det da er en liten sjevhet i den toppen vil ikke den bli vridd inn igjen når jeg får riktig moment på til skruingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 16, 2006 Share Skrevet November 16, 2006 det skjeve tar dem av når dem høvler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald e30R Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 hmm.. var det sånn at en altid må slipe bmw toppene når de tas av? eller er det bare når en topp er kjørt varm.. faen detta var litt vrient og forstå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 du trenger ikke alltid å plane toppen.. uanz bil egentli.. men det er jo forutsatt at du har målt skeivheten og sammelikner dine mål med tillatte avvik fra denne bil modellen som evt står i en verkstedhåndbok.. skjønte ikke helt det med når toppen er kjørt varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Han mener nok "varmkjøring" som i koking? Jeg har også hørt at man bør plane toppen uansett når den har vært av. Jeg har alltid planet før montering,da er man vertfall sikker på at det holder tett. Koster ikke all verden å planslipe en topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Har ikke det litt å si hvordan toppen er demontert også da? At når man løsner toppboltene må man løsne dem i motsatt rekkefølge som når man strammer dem? Tenk om de ytterste boltene står igjen med max moment når de andre har 0, tror ikke det er så bra akkurat. Og alutopper vrir jo seg mye lettere enn en volvotopp i støpejern f.eks Uansett sikrest å plane toppen, ville vertfall jeg ha gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 jo man har en rekkefølge som man sier den skal være.. vet ikke helt hvordan jeg skal si d..iallefall når man skal montere..skal vel være motsatt rekkefølge ved demontering.. joda er jo lurest å slipe den ja men hvis han ikke har mulighet så er han jo ikke nødt hvis han har målt den og den er innenfor tillatt avvik så..men jeg ville nå gjort det uanz.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald e30R Skrevet November 18, 2006 Forfatter Share Skrevet November 18, 2006 hmm.. skjønner.. nå har jeg løsningen her.. jeg måtte finne noe farge stoff. (brukte rødt kritt) som jeg la på ei glassplate i ett tynt lag så satte jeg toppen på og så etter at fargen var javntfordelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå