Gå til innhold

sliping av bmw m20b25 topp


Harald e30R
 Share

Anbefalte innlegg

du trenger ikke alltid å plane toppen.. uanz bil egentli.. men det er jo forutsatt at du har målt skeivheten og sammelikner dine mål med tillatte avvik fra denne bil modellen som evt står i en verkstedhåndbok.. skjønte ikke helt det med når toppen er kjørt varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener nok "varmkjøring" som i koking?

Jeg har også hørt at man bør plane toppen uansett når den har vært av.

Jeg har alltid planet før montering,da er man vertfall sikker på at det holder tett.

Koster ikke all verden å planslipe en topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det litt å si hvordan toppen er demontert også da?

At når man løsner toppboltene må man løsne dem i motsatt rekkefølge som når man strammer dem? Tenk om de ytterste boltene står igjen med max moment når de andre har 0, tror ikke det er så bra akkurat. Og alutopper vrir jo seg mye lettere enn en volvotopp i støpejern f.eks :)

Uansett sikrest å plane toppen, ville vertfall jeg ha gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo man har en rekkefølge som man sier den skal være.. vet ikke helt hvordan jeg skal si d..iallefall når man skal montere..skal vel være motsatt rekkefølge ved demontering.. joda er jo lurest å slipe den ja men hvis han ikke har mulighet så er han jo ikke nødt hvis han har målt den og den er innenfor tillatt avvik så..men jeg ville nå gjort det uanz..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...