jlien Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Bilen min (E30 316 -86mod) har begynt å fuske! Når jeg kjører helt rolig på første og andre gir uten å gi for mye gass, går den helt fint, men med en gang jeg gir litt gass og motoren får litt motstand, mister jeg all kraft og motoren bare slukner. Motoren kommer seg heller ikke særlig opp i turtall for den dauer... Etterpå må jeg holde starteren inne i ca. 10 sek for at den skal starte igjen (noe som forståelig nok tapper batteriet relativt fort), men hvis jeg da tar foten av gassen bare faller turtallet helt til den dauer. Noen som har vært ute for samme problem eller kan gi meg noen tips om hva som kan være gale? På forhånd tusen takk for alle tips (er helt handikappet uten bil )
Bmw-Racer Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Hadde det slik min også:Jeg justert opp tomgangen å byttet bensinfilter.
jlien Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 Bensinfilter er skiftet uten noen forbedring.. Tomgangen er veldig lav til vanlig så det er sikkert ikke noen dum idé å skru den opp.. kan vi snakke rusk i forgasseren?
Harald e30R Skrevet November 18, 2006 Skrevet November 18, 2006 Bensinfilter er skiftet uten noen forbedring.. Tomgangen er veldig lav til vanlig så det er sikkert ikke noen dum idé å skru den opp.. kan vi snakke rusk i forgasseren? Har du sjekket plugger? jeg hadde en bil som gikk supert på tomgang, så hvis en ga forsiktig gass gikk det bra.. men hvis du ga på litt så den fikk mye bensin bare dauet den av.. Helt igjensotet..
feedon Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 som harald sier sjekke plugger og kanskje sjekke luftbelgen mellom luftmengde måler og insug? de går jo aldri i stykker mener jeg
Bmw-Racer Skrevet November 20, 2006 Skrevet November 20, 2006 Er nok ikke noen luftmengde måler på denne(Forgasser racing dette)
jlien Skrevet November 20, 2006 Forfatter Skrevet November 20, 2006 Nei tror ikke jeg gidder å lete etter luftmengde måleren:p Men til en annen sak.. jeg fikk en flott mail av en som hadde et tips om noe forgasser greier, men i et svakt øyeblikk klarte jeg å slette mailen fra outlooken for jeg tenkte at den lå her inne på PM men det var jo en mail og ikke en privat melding! Jeg er helt retard, men hvis den personen leser dette hadde jeg satt pris på en ny mail... flaut
Endre87 Skrevet November 20, 2006 Skrevet November 20, 2006 Sjekk: -Bytt\sjekk benzin filter -Ta ut luftfiltret og se om det ser bra ut -Sjekk om pluggene er bra -Ta ut dysene og rens de Og funker ikke noe av det kjøp deg 6'er
D.Toft Skrevet November 20, 2006 Skrevet November 20, 2006 om du trenger 6er, så har eg en 2liter med gir, mellomaksling og elnett, altså komplett i bergen..
jlien Skrevet November 20, 2006 Forfatter Skrevet November 20, 2006 hmm frister jo noe jæklig.. hvor mye skulle du hatt for den da? må også høre om min bror evt. gidder å helpe meg, da han nettopp er ferdig med å totalrestaurere en jeep wrangler:p
Bmw-Racer Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Vis du skal sette inn 6er,tror jeg forstilingstraversjen må byttes.Årsaken tror jeg er at bunnpannen tarbortig.Ta å undersjøk før du begynner.
Mr.Dreng Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Det kan være kondens i tanken, hadde de symtomene du hadde!
feedon Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Er nok ikke noen luftmengde måler på denne(Forgasser racing dette) hehe sorry min feil
Hendo Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 har akkurat samme problem med min 6'er nå byttet plugger.. bensin filter.. bensin pumpe.. fordeler.. rotor... sente bilen til Alf Lie... kom frem til att det var bensinpumperellee... kom hjem med bilen og samme skjedde igjen... bilen er nå tilbake hos Alf for videre gjettesøking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå