Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier! jeg skal skifte bensinfilter på min bmw e36 320i. er en slange som er morken og det svetter litt bensin fra den.. så da tenkte jeg å skifte bensinfilteret i samme slengen for jeg vet ikke når det ble skiftet sist.. Lurer på om noen har erfaring me å skifte filteret? ser det er ganske trangt nedi der filteret står. Så tenkte at jeg skulle skifte slanger på begge sidene for det er bedre å feste de til filteret før jeg settr filteret inn igjen.. noen som har erfaringer? måtte du plokke ut noen deler for å komme bedre til eller prøvde dere selv om det er ganske trangt?

• 4 months later...
Skrevet
Som topic sier! jeg skal skifte bensinfilter på min bmw e36 320i. er en slange som er morken og det svetter litt bensin fra den.. så da tenkte jeg å skifte bensinfilteret i samme slengen for jeg vet ikke når det ble skiftet sist.. Lurer på om noen har erfaring me å skifte filteret? ser det er ganske trangt nedi der filteret står. Så tenkte at jeg skulle skifte slanger på begge sidene for det er bedre å feste de til filteret før jeg settr filteret inn igjen.. noen som har erfaringer? måtte du plokke ut noen deler for å komme bedre til eller prøvde dere selv om det er ganske trangt?

Trangt, ligger ikke filteret ditt under bilen, ca under førerstolen? det er et sort plastdeksel over.

Til høyre på bildet her

tn_under%20forfra%20ferdig_1.JPG

Skrevet

Bensinfiltre på bmw er utrolig lette å skifte, ingen problemer. En fordel å ha bilen i lufta, men kan funke uten hvis man vet nøyaktig hvor filteret er.

Bensinfiltre på enkelte japsebiler derimot, de kan være et skikkelig HEL&$#%! , selv for en dreven mekaniker :wink:

Skrevet
Noen som har gode/dårlig erfaringer med bensinfilter fra Biltema. Ser det er under halve prisen av orginal BMW.

Har brukt et slikt, vet ikke så mye om hvordan dette evt er dårligere enn org bmw :)

Ellers så er vel eneste du må passe på å montere filteret riktig vei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...