Gå til innhold

Justering av forgassere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Hvordan er det med justering av doble forgassere?

Hvor kan jeg få gjort dette? Gjør de fleste verksteder slikt, eller er det bare noen?

Klarte å drite meg ut på justering av en enkel forgasser, så jeg tar ikke sjansen på å justere doble. :lol:

Skrevet

Begynner vel og minke litt på de bilverkstedene som fremdeles har utstyr og vil gjøre dette lenger. Kjenner du en Mc mekaniker så kan han hjelpe deg da de fleste Mc verksteder har meget bra synkroniseringsutstyr til forgassere.

Skrevet

Ser på profilen din att du bor i Stange!?

Hva slags motor er det du har 2 doble på? Gate eller løps-bil? I retning Flisa er det flere firmaer som kan det med doble gassere! Blant annet Flissundet og ikke minst Stensbøl! Stensbøl holder til nedi der han å, og han KAN det med gassere/trimming! :-)

Skrevet
Ser på profilen din att du bor i Stange!?

Hva slags motor er det du har 2 doble på? Gate eller løps-bil? I retning Flisa er det flere firmaer som kan det med doble gassere! Blant annet Flissundet og ikke minst Stensbøl! Stensbøl holder til nedi der han å, og han KAN det med gassere/trimming! :-)

Er en '76 528 med 3.3liter. Skal hente den så fort som mulig. Blir en original gatebil. Lurer på å skifte til webere, istedet for å ha solex-driten. Selger Stensbøl forgassere også?

Har du et telefonnummer dit?

Tusen takk for svar fra begge to :)

Skrevet

Takk for linken, men det ser ut som de bare har til M10 motorene.

Snakker da om kit, det er helst det jeg skulle hatt. ('Ersättningsförgasar-satser' som det står på siden, eller 'Trimningsförgasarsatser'.)

Virker som noen av dere har litt greie på forgassere, så jeg må bare spørre. Er det noe poeng i å ha 3 doble? Er alle webere doble? Er weber det beste? Lurer på i forhold til Dellorto f.eks.

Takker for svar :)

Skrevet

dellorto har mer eller mindre gått ut av produksjon.dvs de har gått ut av produksjon, men deler finnes. hadde absolutt gått for weber. står vanvittig mye på sida jeg linka til viss du leter litt. noe rotete side,men mye bra linker på den. forøvrig er slike dobbel/trippel gassaroppsett en vannvittig dyr måte å trimme bil på, men fyttefarsken for en rå lyd da!

er forøvrig ganske sikker på att de kan hjelpe deg med 3x2 oppsett til BMW'n din.

weber lager alle slags gassere, enkle,dobble. squerebore å spreadbore. Dvs, f.eks. en port som er 32mm å den andre 36mm. åså desse vanlige dobble med F.eks. 40-40mm

Skrevet
dellorto har mer eller mindre gått ut av produksjon.dvs de har gått ut av produksjon, men deler finnes. hadde absolutt gått for weber. står vanvittig mye på sida jeg linka til viss du leter litt. noe rotete side,men mye bra linker på den. forøvrig er slike dobbel/trippel gassaroppsett en vannvittig dyr måte å trimme bil på, men fyttefarsken for en rå lyd da!

er forøvrig ganske sikker på att de kan hjelpe deg med 3x2 oppsett til BMW'n din.

weber lager alle slags gassere, enkle,dobble. squerebore å spreadbore. Dvs, f.eks. en port som er 32mm å den andre 36mm. åså desse vanlige dobble med F.eks. 40-40mm

Det er ikke bare effekt jeg er ute etter, lyden er like så viktig ;)

Ser på denne (Det er en dellorto, men uansett) f.eks. Hvordan funker de forskjellige "tutene" ? Regner med det er gasspjeld, men kan vel også være chokespjeld... Eller?! Jeg trodde jeg visste endel om forgassere før jeg begynte å se på andre enn de standard solexene :P

På de vanlige forgasserene er det jo en heftig luftfilterboks. Hvordan blir det med luftfilter på de med "tutene"?

Og hva kan fordelene være med å ha, som du sa, en port på 32mm der den andre er 36mm ?

Takker igjen for svar :)

Skrevet

de "tutene" er bare for å få best mulig fløde. du må (bør hvertfall) ha luftfilter. Designet på det kan variere,kun filter rett på gasseren(suger varmluft fra motorrommet,som ikke er bra effektmessig) eller egen boks med slange til friskluft. gasspjeld og chokespjeld ligger forøvrig inni gasseren. er igrunnen bare ett rør rett i gjennom fra trakta å inn til toppen. nok en gang viser jeg til linken.. Der er sprengskisser som viser til oppbygginga. Med 32/36.. er ene porten(32mm) den porten du kjører med til vanlig,,når du bånner gassen så åpner du enten med vakuum eller mekanisk port nummer to! (36mm) å den suger og bensin av sekunderdysa. DVS. mer power! å mer forbruk.. men til vanlig så bruker du bare port nr 1. så desse gasserene er ganske ok med tanke på bensinforbruk da.

Skrevet
de "tutene" er bare for å få best mulig fløde. du må (bør hvertfall) ha luftfilter. Designet på det kan variere,kun filter rett på gasseren(suger varmluft fra motorrommet,som ikke er bra effektmessig) eller egen boks med slange til friskluft. gasspjeld og chokespjeld ligger forøvrig inni gasseren. er igrunnen bare ett rør rett i gjennom fra trakta å inn til toppen. nok en gang viser jeg til linken.. Der er sprengskisser som viser til oppbygginga. Med 32/36.. er ene porten(32mm) den porten du kjører med til vanlig,,når du bånner gassen så åpner du enten med vakuum eller mekanisk port nummer to! (36mm) å den suger og bensin av sekunderdysa. DVS. mer power! å mer forbruk.. men til vanlig så bruker du bare port nr 1. så desse gasserene er ganske ok med tanke på bensinforbruk da.

Men det er via de traktene at lufta kommer inn, er det ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...