Einar_Johan Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Hei! Satte meg i bilen og skulle kjøre, men clutshen gikk rett i gulvet/nesten ingen motstand! Bilen er en E21 316 76mod og clutshen skulle være nylig skiftet! Kjørte og parkerte bilen igår kveld uten problem, hva kan være galt?? Takker for svar! Mvh Einar Johan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 lite bremseveske??og en dag her byttet jeg faktisk slaveslylinder på en e36 for pinnen som skulle trykke inn clutchen var knekt... da gikk den og rett i gulvet. så har du vertfall mine erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Har skjedd med meg også.. Er sikkert bremseveskenivået som er så lavt at clutchen ikke får nok evt det har kommet luft i systemet.. Så prøv først og fyll opp.. Funker ikke dette må systemet luftes.. Dette er en 3 minutters jobb. Så ikke bekymre deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Samme skjedde på min... måtte ha ny clutch, slavesylinder og utløserlager ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar_Johan Skrevet November 19, 2006 Forfatter Share Skrevet November 19, 2006 Da har jeg vert ut å sett litt på det... bremsevæskenivået var lavt ja (under nivået for "uttak" til clutsh) "hoved clutch pumpa" som er beskrevet i innlegget over er ikke problemet, der er det tørt å fint, men under/bak girkassa er det lekkasje!! Hva er det som kan lekke der? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Da er det ganske sikkert slavesylinderen ja. Var akkurat slik på min E34. Kan kanskje holde med et rep.sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 under bak girkassa?? høres ut som sim ringen til giroverføringen har begynt og lekke litt kanskje?? så renner det litt nedover bare... myligens vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Samme skjedde på min... måtte ha ny clutch, slavesylinder og utløserlager ++ Hva var forklaringa på det? Opplevde dette jeg også, på en Saab 900. Da hadde utløserlageret delt seg så det lå kuler over hele clutchhuset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 19, 2006 Share Skrevet November 19, 2006 Da har jeg vert ut å sett litt på det... bremsevæskenivået var lavt ja (under nivået for "uttak" til clutsh) "hoved clutch pumpa" som er beskrevet i innlegget over er ikke problemet, der er det tørt å fint, men under/bak girkassa er det lekkasje!! Hva er det som kan lekke der? Takker for svar Da er det nok slavesylinderen som er på tur. Som sagt nedenfor, rep. set kan gjøre jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar_Johan Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 Hei! Da har jeg fått skrudd av slavesylinderen (det var den som var problemet!).. Noen som har ett bra tips om hvor jeg kan få kjøpt ny raskt og rimelig? Tror d er like greit å bytte hele.. viss ikke prisdifferansen er altfor stor da.. Får ta en ringerunde imorgen! Mvh Einar Johan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 kan jo prøve gs bildeler eller os bildeler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 billi førsikring er og bytte bremseveske vært andre år! så slipper du at hjulselyndra, calippern slave selynder, bremserør og div. ruster! koster ikke mange kroner å bytte veska å heller ingen hekse kunst å jøre dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 OT: problemet er jo funnet, men ville bare nevne en siste ting som kan gi samme situasjon, på min første bil opplevde jeg akkurat det samme, da var det selve vaieren til pedalen som røk. Da ble naturlig nok pedalen liggende mot gulvet også...heldigvis var det billig og ordne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå