Gå til innhold

SOLGT - E36 Banebil - 558rwhp/635rwnm

Anbefalte innlegg

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ser virkelig bra ut bjørn, du får det til :) Er du i garasjen denne uken eller? Tenkte å ta meg en tur opp.

Forresten, ser for meg at Downpipe kan bli litt kranglete? :P Må vel til å fjerne litt av dempertårnet?

Skrevet
Oppdatering i helga, grenrøret er ikke helt ferdig enda men nærmer seg :)

vh6e95knrjvs5myyirqn.jpg

Får du plass til Downpipen her da?? Eller blir turboen montert under? :?

Skrevet
Ser virkelig bra ut bjørn, du får det til :) Er du i garasjen denne uken eller? Tenkte å ta meg en tur opp.

Forresten, ser for meg at Downpipe kan bli litt kranglete? :P Må vel til å fjerne litt av dempertårnet?

Vi skal iallefall samles og ta en runde til helga, så da er det bare å stikke oppom. Skal ikke se bortifra det blir et par pils heller kjenner jeg oss rett :D

Dempertårnet skal stå akkurat som det gjør, blir en liten vinkel på downpipen så sender vi den ned og bakover. Bare litt sveise kunst som skal til :D

Skrevet
Får du plass til Downpipen her da?? Eller blir turboen montert under? :?

Hele poenget med det nye grenrøret er å få turboen opp, og ja downpipen får vi på plass til. Må bruke endel varmebeskyttelse på karosseri (dempertårn og toppdeksel) men vi får det på plass :lol:

• 2 months later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

Har skjedd mye her i det siste :D

Først og fremst byttet ut datasprutet til Autronic SM4, og til MSD Dis-4HO tenningsboks og 6xMSD coiler.

Dette er hovedsaklig fordi mitt gamle tenningssystem ikke ville være med på det jeg ville lade :twisted:

Jeg har vært ute å testet bilen litt nå, kjører for øyeblikket 1,5bar og bilen går bedre en noensinne. Gleder meg til å komme meg i benken igjen og prøve å se hvordan det går på 2bar :D

Skrevet

tenning fra øverste hylle der ja :twisted:

hvordan fungerer ny turboen, har den samme selv så lurer litt på hvordan den oppfører seg?

hører den har bra spool up og liker høyt laddtrykk :P

Skrevet
Hvilket sprut var det du hadde før?

Hadde Haltech E6K tidligere. Det gjorde forsåvidt jobben det, men er litt gammeldags å mappe og kan ikke kjøre sekvensielle dyser på det.

Skrevet
tenning fra øverste hylle der ja :twisted:

hvordan fungerer ny turboen, har den samme selv så lurer litt på hvordan den oppfører seg?

hører den har bra spool up og liker høyt laddtrykk :P

Den er finfin den, jeg må mest sannsynlig fjerne noe lekkasjer i trykksystemet mitt. Skal gå over det nå i nær fremtid. Har akkurat nå ca 1bar på 4400, og fullt øs før 5000rpm.

Med perfekt mapp og litt luking av lekkasjer håper jeg å få den slik at jeg har full øs på kanskje 4500:)

Men jeg vil kalle denne en stor, liten turbo. Den leverer til mye effekt men krever mye ladetrykk :D

Skrevet

Ja er endel år det sprutet etterhvert.

Det kunne vel kun kjøres i batch modus antar eg,men vil ikkje Autronicen også gå over fra sekvensiell til batch over et visst turtall,iallefall i open loop?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...