Gå til innhold

SOLGT - E36 Banebil - 558rwhp/635rwnm

Anbefalte innlegg

• Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tok en liten prøvemontering av grenrør + turbo i dag for å se hvor i bunnpanna jeg skulle sveise inn oljeretur og hvordan det ville bli i forhold til motorfester osv.

28.jpg

29.jpg

30.jpg

Fått satt inn begge stolene nå:

27.jpg

Skrevet
hmm.. skeptisk til de røde stolene i grønn bil :?

ellers ett bra prosjekt :)

Er enig med deg i det var veldig skeptisk selv, men etter at jeg monterte dem så blei det ikke så gæli allikevel :)

Skrevet

mistabeen: Takker :) Har kjøpt meg smidde JE stempler nå så da bytter vi hele innmaten i motoren også.

sindre21: hvor mye hk man får blir jo etter hvor mye man lader, nå blir det jo smidd innmat så er vel ingenting i veien for å kjøre 1bar+, noe som sier en 300-350hk. Så kanskje det er målet først og fremst.

Skrevet

Hvor mye skal denne turboen klare?

Er den stor nok, så klarer du nok fint 400-450hk om du får komp ned i 8:1, ved bruk av datasprut og store nok dyser..

rundt 1.2-1.3bar tipper jeg..

Men som sagt. OM turbo er stor nok..

Skrevet

Hei bjørn!

Ser bra ut :) Bare å få rivd det fra hverandre så vi får sendt blokkene til borring :D

Si fra når du skal pelle fra hverandre blokka da, så kommer jeg opp en tur.

Har forøvrig fått bilen under tak i garasjen til tormod nå, så skal ta det fra hverandre asap.

-lars

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei.

På tide med litt oppdatering igjen.

Planene har egentlig endret seg litt siden jeg startet i forhold til hva som skal gjøres med innmaten i motoren. Jeg har handlet meg smidd veiv fra M52B28, og skal bestille JE stempler fra racetep i USA. Det vil bli smidde råder fra Stenparner i Sverige.

Det jeg har brukt mye tid på i det siste er å plukke fra hverandre blokka og klargjøre den for borring.

Planen er vel å borre opp hver sylinder ca en halv mm.

Bunn av motoren etter at bunnpanne, div deksler og oljepumpe er demontert:

33.jpg

Gammel veiv er demontert:

34.jpg

Gammel veiv på toppen, ny fra 528 i bunn. Ser det er litt mer tak i den nye. Denne endringen gjør at slaget endres fra 75mm til 84mm.

39.jpg

Her er stempler også demontert:

36.jpg

De gamle stemplene:

37.jpg

Blokk ferdig nedplukket og klar for å sendes til borring:

38.jpg

Vi sleit sinnsykt med å få opp denne bolten som holder veiva, som skal være skrudd til med 300nm. Vi fant til slutt ut at vi varmet opp bolten litt dro til med latmannsarm med forlenger:

31.jpg

Før vi fikk den opp måtte denne fastnøkkelen (!?!!) bøte med livet :D :

40.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...