B.E.E. Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Dette er absolutt et spennende prosjekt, men for en jobb. Stå på!
mossel Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Tok en liten prøvemontering av grenrør + turbo i dag for å se hvor i bunnpanna jeg skulle sveise inn oljeretur og hvordan det ville bli i forhold til motorfester osv. Fått satt inn begge stolene nå:
Toro Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 hmm.. skeptisk til de røde stolene i grønn bil ellers ett bra prosjekt
mossel Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 hmm.. skeptisk til de røde stolene i grønn bil ellers ett bra prosjekt Er enig med deg i det var veldig skeptisk selv, men etter at jeg monterte dem så blei det ikke så gæli allikevel
mistabeen Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Ser jo bra ut detta Stå på! Tenkt noe på stempler? Dreie de ned eller evt smidde?
sindre21 Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 ser bra ut dette her spennende proskjekt.hvor mye hk regner du med på dette kittet?
mossel Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 mistabeen: Takker Har kjøpt meg smidde JE stempler nå så da bytter vi hele innmaten i motoren også. sindre21: hvor mye hk man får blir jo etter hvor mye man lader, nå blir det jo smidd innmat så er vel ingenting i veien for å kjøre 1bar+, noe som sier en 300-350hk. Så kanskje det er målet først og fremst.
mOMOe Skrevet Desember 4, 2006 Skrevet Desember 4, 2006 grymt prosjekt, men de stolene hadde aldeles feil farge.. følger med i stillhet på denne
Ola. Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 Hvor mye skal denne turboen klare? Er den stor nok, så klarer du nok fint 400-450hk om du får komp ned i 8:1, ved bruk av datasprut og store nok dyser.. rundt 1.2-1.3bar tipper jeg.. Men som sagt. OM turbo er stor nok..
sh0rty^ Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Hei bjørn! Ser bra ut Bare å få rivd det fra hverandre så vi får sendt blokkene til borring Si fra når du skal pelle fra hverandre blokka da, så kommer jeg opp en tur. Har forøvrig fått bilen under tak i garasjen til tormod nå, så skal ta det fra hverandre asap. -lars
viper Skrevet Desember 21, 2006 Skrevet Desember 21, 2006 kult prosjekt alltid morro med blåse på 6`er:) bra med masse bilder og updates!
mossel Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Skrevet Desember 23, 2006 Hei. På tide med litt oppdatering igjen. Planene har egentlig endret seg litt siden jeg startet i forhold til hva som skal gjøres med innmaten i motoren. Jeg har handlet meg smidd veiv fra M52B28, og skal bestille JE stempler fra racetep i USA. Det vil bli smidde råder fra Stenparner i Sverige. Det jeg har brukt mye tid på i det siste er å plukke fra hverandre blokka og klargjøre den for borring. Planen er vel å borre opp hver sylinder ca en halv mm. Bunn av motoren etter at bunnpanne, div deksler og oljepumpe er demontert: Gammel veiv er demontert: Gammel veiv på toppen, ny fra 528 i bunn. Ser det er litt mer tak i den nye. Denne endringen gjør at slaget endres fra 75mm til 84mm. Her er stempler også demontert: De gamle stemplene: Blokk ferdig nedplukket og klar for å sendes til borring: Vi sleit sinnsykt med å få opp denne bolten som holder veiva, som skal være skrudd til med 300nm. Vi fant til slutt ut at vi varmet opp bolten litt dro til med latmannsarm med forlenger: Før vi fikk den opp måtte denne fastnøkkelen (!?!!) bøte med livet :
Analex Skrevet Desember 23, 2006 Skrevet Desember 23, 2006 Spennende bilder, ser ut som dette blir meget bra. Bøyde fastnøkler må til vettu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå