mossel Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 Må si den bilen er mye tøffere i virkeligheten, og ikke minst på bane. Grom lyd og går meget godt. Så at kjøringa kom seg bra ettervært også. Viktig å bare kjøre, kjøre og kjøre mere. Jeg merket stoor forskjell bare de første gangene jeg var på banen, etterhvert slapp man seg litt mer løs og visste at motor osv fungerte som det skulle. Da kunne man liksom konsentrere seg om litt annet en målere og heller håntere bilen! Hjelper jo en god del å se på alle de andre galningene utpå der da (som f.eks deg Yngve ), da ser man hva det er mulig å få til!
mossel Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Var hos Christer (PBC Auto) på Torsdag og vi mappet/bremset med resultat på 558hk/635nm på hjula. Jeg er meget fornøyd med effekten selv om det er mye forbedringspotensiale! Effekten kommer litt seint av en eller annen grunn, så jeg har ikke fullt ladetrykk før 4600-4700rpm. Vi har prøvd å justere kammene så optimalt som mulig. Kjører nå på 1,9bar ladetrykk. For 09sesongen skal jeg nå bruke dette og prøve å lære meg å kjøre bilen Den blir litt tungkjørt med denne ketchup effekten, men fungerer absolutt bra etter 4500rpm Fra 4500rpm til 5500rpm skiller det over 260bakhjulshester.
andreee Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Fine tall dette da! Hva kammer kjører du med? Er ikke så bra å kjøre med sånn effekt når du er "nybegynner" da, ordner du det til neste sesong da? Forøvrig veldig stilig bil som ser bra ut , må legge ut ett film klipp . Eneste jeg kan si noe på er att du sku hatt deg noen nye hjul. andré
mossel Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Fine tall dette da! Hva kammer kjører du med?Er ikke så bra å kjøre med sånn effekt når du er "nybegynner" da, ordner du det til neste sesong da? Forøvrig veldig stilig bil som ser bra ut , må legge ut ett film klipp . Eneste jeg kan si noe på er att du sku hatt deg noen nye hjul. andré Kjører med dobble innsugskammer. Kjenner jeg meg selv rett bygger jeg videre på motoren til vintern! Noe av "problemet" nå er at jeg kjører 8:1 i komp, dette funker bra på bensin men jeg kan kjøre mye høyere komp når jeg kjører på sprit. Neste år vil jeg kjøre med 10:1 eller høyere. Da blir det en mer bunnsterk motor.
gnmfr Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 kjedelig med smellen, men kunne jo gått være. det er vel kun karroserideler??(fanger, grill og forskjerm)
mossel Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 kjedelig med smellen, men kunne jo gått være. det er vel kun karroserideler??(fanger, grill og forskjerm) Jaja, kun karosserideler. Ingenting mekanisk som fikk juling. Grunnen til at det tar litt tid med å få det sammen igjen nå er at jeg får valsa begge hjulbuene maks ut slik at jeg får plass til dekka. Tidligere sleit jeg masse dekk pga. de gikk rett i hjulbuene. Jeg håper å stille på noe mer banekjøring på rudskogen igjen i løpet av August.
mossel Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 I helga tenkte jeg å ta en sesongavslutning på Rudskogen (Gatebil Lørdag og Powerdrift Søndag). Jeg fikk rettet opp bilen ganske greit (utenom frontfanger og rakk ikke å lakke forsjermen på den ene siden). I løpet av andre heatet mitt på banen knakk jeg festet i bakkant av diffen (dette aluminiums dekselet bak på diffen knakk tvert av), og samtidig klarte jeg faktisk å knekke gasspedalen (denne utrolig teite plast pedalen). Så kl 1200 på Lørdag tok min kjøring slutt. Eller funker bilen bra, selv om den er litt treg på lave turtall, men når man først kommer til 4500 drar det godt. Så registeret mitt ligger fra 4500-7500 Har funnet et par bilder av bilen fra dagen:
Joel KV Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Helt rått så deg på skogen også. er som folk sier: helt rått og se bilder her på bimmers men er sykt i virkligheten Venter på mere bilder og skravel på linken
Wendel Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Kule bilder! Men neste gang trur jeg du burde finne et annet sted å legge skiltet ditt forran. Ved en bråstop i sanda/murvegge vil Tormod få dette midt i trynet/hals
andreee Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Helt sant! Hehe.. Men synes de hjula bak var kulere enn de framme/ de du har til vanligt!
mossel Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Kule bilder! Men neste gang trur jeg du burde finne et annet sted å legge skiltet ditt forran. Ved en bråstop i sanda/murvegge vil Tormod få dette midt i trynet/hals hehe, for at det skal flytte seg bakover i bilen må det evt. bli ved akkslerasjon eller pådrag da? Men ja, vi dytta det godt nedi dashbordet for at det skulle sitte ordentlig fast!
mossel Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Helt sant! Hehe.. Men synes de hjula bak var kulere enn de framme/ de du har til vanligt! Ja, jeg skulle gjerne ha byttet litt egentlig. Men, sliter med å få på så mye mindre en 19tomms hjul på bremsene foran (Noen 18tommere går).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå