Sigbjørn Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Hva måtte du ut med for disse stemplene da?
mossel Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 Hva måtte du ut med for disse stemplene da? Cirka 1000$ (~6000,-nok) Det er sett med stempelringer og bolter. For spesial lagde stempler syntes jeg ikke gærnt.
B.E.E. Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Ja, nå må vi snart få se noen bilder som viser fremgangen
mossel Skrevet April 4, 2007 Forfatter Skrevet April 4, 2007 I forrige uke var jeg på Oslo Sylinder service for å gjøre følgende: * Planslipe blokk * Borre opp/Hone blokk * Montering av bunndel (stempler, råder og veiv) Fikk også overhalt toppen: * Planslipt topp * Mirafresing av ventiler og seter Bilder: Plansliping av blokk: Ferdig planslipt: Borring av sylinder: Stempler og råder klare: "Kopperfargen" på blokka var en høy temperatur lakk som jeg brukte som "grunning" før svart lakk kom på. Blokk klar for montering av topp. ARP toppbolter på plass, 3mm MLS pakning skal på: Toppen: Ting begynner å komme sammen:
boost Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 ja den må stå i bilen når eg komme til skien test runde da hehe mye tipper du har brukt på motoren nå?
mossel Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 ja den må stå i bilen når eg komme til skien test runde da hehe mye tipper du har brukt på motoren nå? Hei. Ja det må vi få til Nei, hvor mye jeg har brukt tørr jeg ikke begynne å regne på engang. Begynte jo å samle inn deler for 6-7mnd siden. Etter det har egentlig alle penger jeg har tjent gått til dette prosjektet.
frokrisse39 Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 HEI, JEG HAR SÅ OG SI SAMME KITTET SOM DEG MED SAMME TURBO, COOLER, BIL OSV...JEG ER SNART FERDIG MEN HAR ET PROBLEM, LURER PÅ HVORDAN DU SKAL LØSE OLJE RETUR FRA TURBO TIL BUNNPANNE DA RETUREN FRA TURBOEN KOMMER LANGT NEDENOM OLJENIVÅET I PANNA, HAR DU TENKT Å TA UT OLJETRYKK FRA OLJETRYKKSBRYTER (BAK OJEFILTERHU) ELLER FRA BANNJONRØRA BAK SAMME FILTERHUS, ELLER HAR DU ANDRE FORSLAG? HADDE STOR JOBB MED Å LAGE NYTT MOTORFESTE DA INNLØP TIL TURBO KOMMER RETT I ORGINALT MOTORFESTE, HAR EN GOD DEL BILDER ALLEREDE...NESTE PROSJEKT ER E-39 M5 MED 2 STK MOSSELMANN TURBO KITT..MOTOR LEDNINGSNETT ER ALLEREDE ANNSKAFET..NICE
mossel Skrevet April 6, 2007 Forfatter Skrevet April 6, 2007 HEI, JEG HAR SÅ OG SI SAMME KITTET SOM DEG MED SAMME TURBO, COOLER, BILOSV...JEG ER SNART FERDIG MEN HAR ET PROBLEM, LURER PÅ HVORDAN DU SKAL LØSE OLJE RETUR FRA TURBO TIL BUNNPANNE DA RETUREN FRA TURBOEN KOMMER LANGT NEDENOM OLJENIVÅET I PANNA, HAR DU TENKT Å TA UT OLJETRYKK FRA OLJETRYKKSBRYTER (BAK OJEFILTERHU) ELLER FRA BANNJONRØRA BAK SAMME FILTERHUS, ELLER HAR DU ANDRE FORSLAG? HADDE STOR JOBB MED Å LAGE NYTT MOTORFESTE DA INNLØP TIL TURBO KOMMER RETT I ORGINALT MOTORFESTE, HAR EN GOD DEL BILDER ALLEREDE...NESTE PROSJEKT ER E-39 M5 MED 2 STK MOSSELMANN TURBO KITT..MOTOR LEDNINGSNETT ER ALLEREDE ANNSKAFET..NICE Hei. Jeg løser dette ved å sveise inn en retur i bunnpanna, rett under turbo. Jeg har egentlig tatt utgangspunkt i hvordan svenskene har gjort det (PPF). Min løsning er helt lik som på disse bildene: Har du noen bilder av det nye (modifiserte) motorfestet du bruker? PS. Høres ut som morsomme prosjekter du holder på med!
Dr_S Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 Dette blir meget spennende mossel Møter du på kjøringen inn til Tryvann 22. iår og?
frokrisse39 Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 hei og takk for kjapt svaroljenivået i punnpanna ligger ikke dette over olje nivåt der du har tatt retur fra? i mine beregninger gjør det dette, dvs mot trykk på retur å brente lager i turbo umiddelbart, jeg har freset mellomstykke mellom manifoil og turbo med utak for wastgata, bruker her 50 mm..fraråder deg på d sterkeste å tigge på rør fra manifoilen til wastgaten da rustfritt drar seg mye ved sveising og gjør at du må plane begge flater på manifoil.hvor tar du oljetrykk fra til turbo?kunne lakt ut bilder men får det ikke til, er ikke så datakyndig
frokrisse39 Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 er det ikke oljeavtapningspluggen jeg ser på bilde rett nedenom returflens
frokrisse39 Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 blir vel så jeg ikke Møter på kjøringen inn til Tryvann 22 i år nei, små barn som er mye syk så har jeg jo en v8 32v biturbo å montere å...er forresten på utkjikk etter en m3 motor 6cyl til min kones e-30 325ix så er det noen som har dette liggende å slenge så si ifra:)
mossel Skrevet April 6, 2007 Forfatter Skrevet April 6, 2007 Dette blir meget spennende mossel Møter du på kjøringen inn til Tryvann 22. iår og? Skal prøve så godt jeg kan, har veldig lyst siden det var morro ifjor. Er bilen forholdsvis klar så stiller jeg helt sikkert opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå