Gå til innhold

Din holdning til kjøp av ombygget bil?

gdf
 Share

Anbefalte innlegg

Det mange ser ut til å glemme ang ombygde E36 M3, er at M3 har vel forsterkninger i innfestning av bakstilling, som andre E36 ikke har?

Tviler sterkt på at de fleste ombygde M3 har dette gjort..

Dett bør absolutt gjøres, om du er seriøs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange ser ut til å glemme ang ombygde E36 M3, er at M3 har vel forsterkninger i innfestning av bakstilling, som andre E36 ikke har?

Det kom på 3.2 modellen, så hvis man har bygget om en 3.0, så trenger man strengt tatt ikke gjøre det, selv om jeg ville ha gjort det for det..

for meg er det mindre enn 1000 kroner forskjell på å forsikren en 320 kontra en m3

Det tror jeg nok er en sjeldenhet.. For de aller fleste, så er det nok mye dyrer å forsikre en M3 kontra en 320i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombygd bil er veldig fint. Har det vært en 320, betaler du 320 forsikring på "M3'en" din :wink:

Og vraker du bilen, så får du igjen for en 320i..

Nettopp, og derfor er det viktig å få med i forsikringen at denne bilen kan karateriseres som M3 rent økonomisk. Så man må regne å legge på et par lapper på den "standard" 320 forsikringa si.. Men det bli uansett billigere enn en M3 forsikring. Jeg husker jeg sjekket det opp med Gjensidige for et par år tilbake, men har glemt mye av detaljene.. :?

Mener mAZE sa at han hadde hatt noe slik på Compacten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forsikringa spesifiserer du at du har m3 motor, og øker ekstrautstyr summen fra normalt 10000 til det du ønsker selv. Det koster endel ekstra, men så får du jo igjen for det om det skulle skje noe evt.

I mitt tilfelle gjalt dette på compact'n min. Det var/er en 316 som var godkjent ombygd til 328 med kompressor. Alt dette stod i vognkortet, men det var/er fortsatt en 316 og må forsikres som det. Da måtte jeg opplyse forsikringsselskapet at jeg hadde en 2,8l i denne og at det var godkjent + felger, styling osv..

Ang forskjellig pris på forsikring, den banebilen jeg har nå er en 316, den skal jeg betale underkant av 3000 tror jeg det var (har ikke noe forsikring nå, gjelder jo ikke uansett ettersom den ikke er godkjent med motorbyttet), på m3'n må jeg ut med 9500 i året. Så hos meg er det ihvertfall stor forskjell på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vell noe man kan kjøpe gjennom din lokale BMW sjappe så vidt jeg veit? Er bare plug and play det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ombygging er godkjent, som mange skriver, er et must ja. Viktig at ting er gjort ordentlig, og at man ikke kan bli tatt for svindel ovenfor forsikringsselskap. Er enig i at prisen bør ligge en del lavere enn orginal, og dette vil jo også hjelpe til med å gjøre bilen aktuell for en del kjøpere som ikke har råd til en orginal M3. For min egen del kunne jeg godt ha kjøpt en ommbygget 325->M3, såfremt alt er gjort på en ordentlig måte, kan dokumenteres, og er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kjem det litt ann på. Vist det er ein kresja bil som blir tatt deler fra og flytta over i ein anna for å "holde bilen i stand" så er det greit for meg. MEN vist du importerer ein orginal M-bil fra f.eks Tyskland og flytter over delene (uten at det er noko gale med bilen), så er det ikkje greit for min del....

Er jo ein grunn til at dei er produsert i eit vist antall.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man få mer igjen med å selge en 325 kompressor, enn å selge en ombygd M3? Da tenker jeg på kjøp av vrak + nye deler... dette kan vise seg å bli rundt 100 000, alt etter hvor heldig jeg er med vraket... + at det er MYE arbeid.... så jeg lurer på om det lønner seg, kontra kompressor.

Dette er vell noe man kan kjøpe gjennom din lokale BMW sjappe så vidt jeg veit? Er bare plug and play det...

Vel, plug and play er nå det vel ikke... det inneberer påsveising av de nye forsterkningene... om du vil kalle det plug and play er opp til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...